SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski
Kod przedmiotu 09.0-WE-AiRD-JA
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Automatyka i robotyka / Komputerowe Systemy Automatyki
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Jolanta Bąk
  • mgr Józef Kozanowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

CELE OGÓLNE: Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B2+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym.

Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) związanego z językiem akademickim.

CELE SZCZEGÓŁOWE: 

-Kształcenie kompetencji komunikacyjnych dla potrzeb akademickich w obszarze nauk ścisłych i technicznych.

-Rozwijanie sprawności językowych niezbędnych w środowisku akademickim na uczelni technicznej.

-Wspomaganie pracy własnej w zakresie języka specjalistycznego, m.in. poprzez rozwijanie świadomości języka.

 

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B2 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).

Zakres tematyczny

Kurs zawiera kompleksowe ćwiczenie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o materiały dydaktyczne związane z zakresem dziedzin tematycznych ujętych w przyszłej pracy dyplomowej, z szczególnym uwzględnieniem umiejętności pisania tekstów technicznych, tłumaczenia tych tekstów oraz analizy lingwistycznej ich prawidłowej i logicznej struktury.

Tematy sugerowane:

- Engineering - kszałtowanie świata poprzez postęp techniczny;

- Control Engineer's job - specyfika pracy inżyniera z dziedziny Control Engineering;

- Medical Mechatronics - inżynieria w medycynie jako połączenie wielu dziedzin i jednocześnie dynamicznie rozwijająca się branża;

- Podstawowe pojęcia inżyniera automatyka - Control panel components, Arduino, Control systems, Robots, Flowcharts, PLC; Electrician's tools and equipment;

- Definiowanie/ opis pojęć technicznych;

- Zagadnienia bezpieczeństwa pracy;

Komponenty językowe zawierają:

- system strukturalny j. angielskiego (czasy, strona bierna, zdania złożone, mowę zależną, strukturę pytań, kontrukcje z gerund/infinitive);

- zasady słowotwórstwa;

- użycie spójników do logicznej budowy wypowiedzi;

- związki wyrazowe;

 

 

 

Metody kształcenia

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat):

- metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego (naciska na interakcję ze studentem),

- praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym,

- praca indywidualna, w parach oraz w grupach;

- praca z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych;

- aktywne wykorzystanie diagramów (mindmapping, flowcharrt itp);

- indywidualne ustne prezentacje;

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne jest jedna nieobecność w semestrze), uzyskanie pozytywnych ocen (minimum 60%) z kolokwiów przeprowadzonych 2 razy w semestrze, przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) na temat związany z wybraną specjalizacją oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Literatura podstawowa

1. Headway Academic Skills, Sarah Philpot, Lesley Curnick, Emma Pathare, Gary Pathare & Richard Harrison, OUP

2. Robin Macpherson, Advanced Written English, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2001

3. Robin Macpherson, University English, WSiP, 1994

Literatura uzupełniająca

1. Michael McCarthy&Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, CUP 2008

2. Michael Vince, Macmillan English Grammar In Context (Advanced), Macmillan Education 2008  

3. Santiago Remacha Esteras, Professional English in Use ICT, Cambridge University Press, 2007

4. Eric H. Glendenning, Oxford English for Careers - Technology 2, Oxford University Press, 2007

5. Christian Douglas Kozłowska, English Advebial Collocations, Wydawnictwo Naukowe PWN, 1991

6. L. Sue Baugh, Essentials of English Grammar, Passport Books, 1991

7. Mariusz Misztal, Tests in English Word-Formation, WSiP, 1998

8. Hugh Gethin, Grammar in Context - Proficiency Level English, Nelson, 1992

Uwagi

Duża część materiału kursu pochodzi ze źródeł internetowych.


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Wojciech Paszke, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-04-2020 18:06)