SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka śródroczna I |
Kod przedmiotu | 13.2-WF-FizP-PŚ-I-S20 |
Wydział | Wydział Fizyki i Astronomii |
Kierunek | Fizyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | nauczycielska |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyka | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela. Zapoznanie się ze specyfiką szkoły podstawowej a w szczególności z organizacją pracy dydaktycznej i wychowawczej oraz dokumentacją szkolną.
Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania dydaktycznego, psychologiczno-pedagogicznego i praktycznego. Wiedza z fizyki w ramach przedmiotów realizowanych na I - IV semestrze studiów.
Zapoznanie się z dokumentacją i obiegiem dokumentów w szkole w tym z zasadami posługiwania się e-dziennikiem z uwzględnieniem przepisów RODO i bezpieczeństwa danych w internecie.
Obserwowanie działań podejmowanych przez nauczyciela w czasie prowadzenia lekcji a w szczególności (D.2.W1., D.2.W2.):
aktywizowania i motywowania uczniów;
monitorowania i oceniania postępów pracy ucznia w czasie lekcji, wskazywanie sposobów uczenia się;
posługiwania się językiem i obrazem w komunikowaniu się z uczniem;
indywidualizowaniem zadań z uwzględnieniem możliwości i potrzeb ucznia;
wprowadzania i stosowania pojęć i praw fizyki.
Współdziałanie z nauczycielem-opiekunem w (D.2.K1.):
planowaniu lekcji z uwzględnieniem wszystkich jej ogniwów;
doborze form i metod pracy adekwatnych do zakładanych celów, realizowanych treści, umiejętności wstępnych uczniów i możliwości technicznych pracowni;
zapewnieniu bezpieczeństwa i komfortu pracy na lekcji ze szczególnym uwzględnieniem obowiązujących w klasie zasad pracy;
monitorowaniu i ocenianiu postępów pracy ucznia;
tworzeniu, analizowaniu i ocenianiu prac pisemnych ucznia.
Pełnienie roli nauczyciela poprzez (D.2.U2.):
planowanie i realizowanie lekcji według zaakceptowanego planu;
stosowaniu wybranych form i metod pracy z uczniem i zespołem klasowym;
monitorowaniem i ocenianiem postępów pracy ucznia;
zapewnienie bezpiecznej i komfortowej pracy ucznia podczas lekcji i prac pisemnych.
Ewaluacja działań poprzez (D.2.U3.):
prowadzenie Dziennika Praktyk;
dogłębnej analizie i interpretacji działań podejmowanych i obserwowanych.
Praktyka w szkole podstawowej. Konsultacje
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
aktywność na zajęciach: 5 punktów;
ocena opracowanych materiałów w tym scenariuszy lekcji, kwestionariuszy obserwacji i narzędzi pomiaru dydaktycznego: 10 punktów;
autoewaluacja i zaplanowanie dalszego rozwoju zawodowego: 5 punktów;
ocena prowadzonych zajęć: 10 punktów.
[1] Program nauczania fizyki w szkole podstawowej.
[2] Dydaktyka fizyki, zagadnienia ogólne. Marian Głowacki
[3] Dydaktyka fizyki, zagadnienia wybrane. Jadwiga Salach
[4] Poradnik nauczyciela. po red. Barbary Sagnowskiej
[1] Rozporządzenie MEN - podstawa programowa dla szkoły podstawowej
[2] Wewnątrzszkolne przepisy prawa oświatowego: Statut
[3] Nauczanie według planu daltońskiego. Helen Parkhurst
[4] Przez zabawę do nauki. Obserwacje i doświadczenia. Hans Jurgen Press
Zmodyfikowane przez dr Marcin Kośmider (ostatnia modyfikacja: 24-01-2022 20:30)