SylabUZ

Generate PDF for this page

Team and group coaching - course description

General information
Course name Team and group coaching
Course ID 14.4-WH-CDFP-CZG
Faculty Faculty of Humanities
Field of study coaching and philosophical counseling
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Barbara Czardybon
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

  • zapoznanie z coachingiem zespołowym i grupowym jako skutecznymi procesami rozwojowymi,
  • wypracowanie kompetencji niezbędnych w pracy coacha grupowego,
  • rozwijanie umiejętności niedyrektywnej pracy z grupą ludzi.

Prerequisites

Zaliczenie zajęć z Metodyki coachingu I i II.

Scope

  • Paradygmat „organizacji uczącej się”. Coaching wpisujący się w misję organizacji.
  • Warsztaty budowania zespołów (team building) a coaching zespołowy i coaching grupowy. Coaching zespołowy i grupowy jako dwa różne procesy rozwojowe. Efekt synergii w pracy z zespołem i grupą.
  • Istota, znaczenie i zastosowanie coachingu zespołowego.
  • Coaching grupowy jako uzupełnienie coachingu indywidualnego. Zalety i korzyści coachingu grupowego. Planowanie przebiegu procesu coachingu grupowego vs. specyfika grupowego coachingu bez struktury. Metody wykorzystywane w coachingu grupowym.
  • Kompetencje coacha grupowego: tzw. aktywne słuchanie, zadawanie pytań, odzwierciedlanie, moderowanie, facylitowanie.
  • Tzw. trudne sytuacje w pracy coacha z zespołem i grupą.
  • Action Learning.

Teaching methods

praca na procesie grupowym, praca w zespole, case study, dyskusja dydaktyczna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

przeprowadzenie sesji coachingu zespołowego lub grupowego podczas zajęć, test wiedzy.

Recommended reading

1. Bloch M., Grela J., Szewczak R., Coaching grupowy, Lublin 2017.

2. Britton J. J., Skuteczny coaching grupowy: zasoby, narzędzia, metody, tłum. P. Niedzieski, Warszawa 2016.

3. Clutterbuck D., Coaching zespołowy, tłum. J. Środa, Poznań 2012.

4. Czardybon B., Coaching jako proces wspierający racjonalne działanie organizacji, „Psychologiczne Zeszyty Naukowe” 2017, nr 1, s. 105–121.

Further reading

1. Czarkowska L. D., Coaching grupowy jako metoda rozwoju inteligencji emocjonalnej i proaaktywności przedsiębiorców w sektorach kreatywnych, [w:] Zmiany demograficzne i społeczne w Polsce i Europie wyzwaniem dla nauki i praktyki zarządzania, (red.) P. Górski, Warszawa 2015, s. 147–159.

2. Dolot A., Action learning jako metoda rozwoju pracowników, [w:] Wybrane problemy w kształtowaniu zachowań organizacyjnych, (red.) M. Makowiec, Kraków 2015, s. 101–106.

Notes


Modified by dr Dariusz Sagan (last modification: 17-07-2020 02:16)