SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyczna działalność nauczyciela wychowawcy |
Kod przedmiotu | 05.1-WH-WND-PDNW-S16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Historia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Analityk informacji, Nauczycielska |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie do zadań związanych z wychowawstwem klasy w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.
brak
) Warunki efektywności pracy wychowawcy. Zadania i odpowiedzialność wychowawcy klasy; 2)Umiejętności psychopedagogiczne wychowawcy klasy (poznawanie uczniów, rozmowa z uczniem, rozmowa z klasą, takt pedagogiczny); 3) Diagnoza i ewaluacja w wymiarze wewnątrzszkolnym. Szkolny Program Profilaktyczno – Wychowawczy; autoewaluacja pracy nauczyciela; 4) Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Dostosowanie wymagań edukacyjnych; 5) Uczeń z SPE; 6) RODO w pracy nauczyciela; 7) Dokumentacja pracy wychowawczej; 8) Ocena zachowania; 9) Współpraca nauczyciela-wychowawcy z rodzicami; 10) Metody integracji zespołu klasowego i techniki wychowawcze. 11) Zajęcia pozalekcyjne organizowane przez wychowawcę (wycieczka, koła zainteresowań, imprezy klasowe); BHP w pracy nauczyciela; 12) Wielokulturowość w szkole i klasie.
rozmowa nauczająca, dyskusja, praca pod kierunkiem, projekt
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunki zaliczenia: uzyskanie 60% (12pkt.) możliwych do uzyskania punktów (20 pkt.) w tym: aktywny udział w zajęciach (0-10 pkt.); przygotowanie recenzji scenariusza lekcji wychowawczej i prezentacja go podczas ćwiczeń (0-5pkt.); projekt PDW oraz kryteriów oceny zachowania (0-5pkt) Skala: 20-19 – bdb; 18-17 – db+; 16-15 – db; 14-13 - dst+; 12 – dst; 11-0 - ndst
1. Dudziak U., Wychowanie w klasie szkolnej, Warszawa 2002.
2. Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, red. K. Kruszewski, Warszawa 2004.
3. Sztuka nauczania. Szkoła, red. K. Konarzewski, Warszawa 2004.
4.Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Warszawa 2007.
brak
Zmodyfikowane przez dr Małgorzata Szymczak (ostatnia modyfikacja: 23-06-2020 01:13)