SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Stany zagrożenia życia w pediatrii |
Kod przedmiotu | 12.6-WL-PIELD-ZŻ-PED |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Pielęgniarstwo |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra pielęgniarstwa |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 10 | 0,67 | - | - | Egzamin |
Ćwiczenia | 10 | 0,67 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Warsztaty | 10 | 0,67 | - | - | Zaliczenie |
Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu najczęściej występujących stanów zagrożenia życia u dzieci oraz zasady postępowania w tych stanach.
Wiedza i umiejętności z zakresu pediatrii i pielęgniarstwa pediatrycznego.
Wykłady/ćwiczenia:
1. Wstrząs.
2.Zasady resuscytacji w pediatrii.
2. Zagrożenia życia ze strony układu krążenia i oddechowego ( bezdech, duszność, zespół krupu, niewydolność krążenia).
3. Zagrożenia życia ze strony układu pokarmowego (odwodnienie, krwawienie z przewodu pokarmowego).
4. Wybrane sytuacje kliniczne (oparzenia, uraz wielonarządowy, DIC, drgawki, hipoglikemia).
5. Zatrucia (alkoholowe, grzybami, lekami, tlenkiem węgla).
6. Ostra ataksja u dzieci.
Warsztaty - Monoprofilowe Centrum Symulacji Medycznej:
1. Scenariusze : postępowanie pielęgniarskie w wybranych stanach nagłych w pediatrii.
2. Doskonalenie umiejętności technicznych.
Wykład informacyjny, analiza dokumentów, metoda poglądowa, dyskusja problemowa, ćwiczenia praktyczne, zajęcia w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: egzamin w formie pisemnej - test z progami punktowymi składający się z pytań zamkniętych i/lub otwartych dotyczących tematyki objętej wykładami oraz literaturą podstawową do przedmiotu, warunkiem zdania egzaminu jest uzyskanie 60% punktów możliwych do zdobycia. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.
Ćwiczenia: warunkiem zaliczenia na ocenę jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zajęć, przewidzianych do realizacji w ramach programu. Ocenie podlegają: odpowiedzi ustne i prace pisemne sprawdzające wiedzę, wykonanie zadania indywidualnego i obserwacja bezpośredniej pracy z pacjentem. W przypadkach nieobecności, Student powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia.
Monoprofilowe Centrum Symulacji Medycznej: prawidłowe wykonanie zadania indywidualnego i zespołowego, pozytywna ocena bezpośredniej pracy z pacjentem.
94-100% = 5,0, 85-93% = 4,5, 76-84% = 4,0, 68-75% = 3,5, 60-67% = 3,0, 0-59% = 2,0.
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe nie wymienione regulacje określa Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Ocena końcowa: to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Zmodyfikowane przez dr Iwona Bonikowska (ostatnia modyfikacja: 11-04-2022 21:41)