SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metody analizy strategicznej w zarządzaniu projektami |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-ZPPD-ASZP |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie projektami |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2020/2021 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład i ćwiczenia | - | - | 6 (w tym jako e-learning) |
0,4 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem nauczania przedmiotu jest poznanie istoty, zasad, modeli i metod analizy strategicznej w procesie budowania strategii będącej źródłem i podstawą uzasadnienia biznesowego projektu.
Brak.
Istota strategii i zarządzania strategicznego
Proces formułowania strategii
Wybrane metody analizy strategicznej:
- Analiza natężenia konkurencji
- Zintegrowane metody analizy strategicznej
- Analiza przestrzeni konkurencyjnej
- Kluczowe czynniki sukcesu
- Źródła przewagi konkurencyjnej
Uzasadnienie biznesowe projektu i jego zakotwiczenie w strategii
Zajęcia prowadzone w formie wykładu (3 godziny) i ćwiczeń (3 godziny). Wykład prowadzony z wykorzystaniem materiałów źródłowych. Ćwiczenia prowadzone z wykorzystaniem metod pracy zespołowej. Analiza studium przypadku.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i aktywność na zajęciach potwierdzone wykonaniem zadania zleconego przez wykładowcę.
Bukłaha E., Uzasadnienie biznesowe realizacji projektu [w:] Zarządzanie projektami i procesami. Teoria i przypadki praktyczne, p. red. M. Wirkusa, Difin, Warszawa 2013.
David F. R., Strategic management: concepts and cases, Pearson Education, Inc, New Jersey 2011.
Dworeczki Z., Romanowska M., Strategie przedsiębiorstw w otoczeniu globalnym, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2008.
Gajdzik B., Jama B., Analiza strategiczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2010.
Kaplan R.S., Horton D.P., Wdrażanie strategii dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
Krupski R., Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E., Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa 2009.
Niemczyk J., Strategia. Od planu do sieci, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2013.
Urbanowska-Sojkin E. (red.), Praktyka zarządzania strategicznego, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.
W przypadku nauczania zdalnego podstawą zaliczenia przedmiotu może być praca pisemna.
Zmodyfikowane przez dr Robert Wysocki (ostatnia modyfikacja: 02-09-2020 09:28)