SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Metody analizy strategicznej w zarządzaniu projektami - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Metody analizy strategicznej w zarządzaniu projektami
Kod przedmiotu 04.9-WZ-ZPPD-ASZP
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Zarządzanie projektami
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr letni 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. inż. Wiesław Danielak, prof. UZ
  • dr Robert Wysocki
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład i ćwiczenia - - 6
(w tym jako e-learning)
0,4
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem nauczania przedmiotu jest poznanie istoty, zasad, modeli i metod analizy strategicznej w procesie budowania strategii będącej źródłem i podstawą uzasadnienia biznesowego projektu.   

Wymagania wstępne

Brak.

Zakres tematyczny

Istota strategii i zarządzania strategicznego                                

Proces formułowania strategii

Wybrane metody analizy strategicznej:

- Analiza natężenia konkurencji

- Zintegrowane metody analizy strategicznej

- Analiza przestrzeni konkurencyjnej

- Kluczowe czynniki sukcesu

- Źródła przewagi konkurencyjnej

Uzasadnienie biznesowe projektu i jego zakotwiczenie w strategii

Metody kształcenia

Zajęcia prowadzone w formie wykładu (3 godziny) i ćwiczeń (3 godziny). Wykład prowadzony z wykorzystaniem materiałów źródłowych. Ćwiczenia prowadzone z wykorzystaniem metod pracy zespołowej. Analiza studium przypadku.  

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i aktywność na zajęciach potwierdzone wykonaniem zadania zleconego przez wykładowcę.

Literatura podstawowa

Bukłaha E., Uzasadnienie biznesowe realizacji projektu [w:] Zarządzanie projektami i procesami. Teoria i przypadki praktyczne, p. red. M. Wirkusa, Difin, Warszawa 2013.

David F. R., Strategic management: concepts and cases, Pearson Education, Inc, New Jersey 2011.

Dworeczki Z., Romanowska M., Strategie przedsiębiorstw w otoczeniu globalnym, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2008.

Gajdzik B., Jama B., Analiza strategiczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2010.

Kaplan R.S., Horton D.P., Wdrażanie strategii dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej,  Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

Krupski R., Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E., Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa 2009.

Niemczyk J., Strategia. Od planu do sieci, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2013.

Urbanowska-Sojkin E. (red.), Praktyka zarządzania strategicznego, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.

Literatura uzupełniająca

Uwagi

W przypadku nauczania zdalnego podstawą zaliczenia przedmiotu może być praca pisemna.


Zmodyfikowane przez dr Robert Wysocki (ostatnia modyfikacja: 02-09-2020 09:28)