SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy - angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy - angielski
Kod przedmiotu 09.1-WA-ArchWP-LEKTa-S17
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Architektura wnętrz
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Simpson
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie języka na poziomie A2/B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej z użyciem umiejętności językowych - j. angielski.

Wymagania wstępne

 

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1/B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Zakres tematyczny

  1. Colours in Interior Design - kolory w projektowaniu wnętrz. Dyskusja, propozycje, projekty w języku angielskim. Praca w grupach.
  2. SEMI Analysis wybranego dziela sztuku. Work in groups/pairs.
  3. My favourite book and movie genre. Discussion.
  4. Advantages and disadvantages of the internet. Discussion in groups.
  5. Jobs and Work - zasady reagowania na ogłoszenie pracy i rozmów z pracodawcą, rozmowy kwalifikacyjne, pisanie podań o pracę w języku angielskim.
  6. Prezentacja indywidualnych prac studentow Opis - wady i zalety.
  7. Translation-main criteria that need to be met to do a professional translation.
  8. Translation game-work in pairs.
  9. Test sprawnościowy ze znajomości gramatyki, pisania i czytania na poziomie A2//B1.
  10. Transport and Travel - komunikacja, podróże. Zapoznanie się ze słownictwem i wyrażeniami związanymi z rezerwacją biletów, bookowaniem hoteli, planowaniem podróży.
  11. Why do we learn foreign languages? Is there enough motivation at schools to learn a foreign language? Discussion in groups.
  12. Design a nice coffee bar in the Institute building - praca w grupach. Studenci przygotowują pisemny projekt opisowy dotyczący powstania baru studenckiego na terenie uczelni. Praca w grupach lub parach.
  13. Technology - dyskusja wśród studentów dotycząca korzystania z najnowszych osiągnięć technologii w języku angielskim. Użycie specjalistycznego słownictwa związanego z użyciem najnowszych form technologii.
  14. Prezentacje indywidualne na dowolnie wybrany temat z użyciem PowerPoint lub Prezzzie.
  15. Testy zaliczeniowe pisemne i ustne.na poziomie B1,

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (angielskiego), korzystanie z literatury (przedmiotu oraz źródeł internetowych). Czytanie, tłumaczenie, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B1+ (-reading, listenig, speaking, writing).

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

 


-Regularne uczeszczanie studenta na zajecia

-aktywnosc/zaangazowanie studenta w prace zespolowa i indywidualna.

-przedstawienie prezentacji w systemie PowerPoint.

-spelnienie wymogow dotyczacych zaliczenie-pozytywne zaliczenie testow pisemnych na pozionie B1+,, aktywnosc na zajeciach.

Literatura podstawowa

  1. Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.
  2. Cotton, D. and Falvon, D., 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.
  3. Pearson Education Limited. Harlow 2007
  4. Naunton, J. and Hughes, J. Spotlight on FCEHeinle, 2009.
  5. Easy FCE - EDGARD Warszawa 2006
  6. .FCE Gold, 2015
  7. Norris, R. English For First. Macmillan.
  8. First Certificate Practice TestsKenny,N. Pearson Limited 2000.
  9. New English File students' Workbook,Latham-Koening Oxford University Press.2007.

Literatura uzupełniająca

  1. Artykuły online.
  2. Artykuły z magazynów brytyjskich The Guardian, The Times.
  3. Albumy i prace indywidualne studentow.

Studenci przygotowują rownież swoje materiały zaczerpnięte głownie ze źródeł internetowych

 

Uwagi

Warunkiem zaliczenia jest regularne uczeszczanie na zajecia oraz przygotowanie i przedstawienei prezentacji indywidualnej w PowerPoint lub Prezi.


Zmodyfikowane przez mgr Joanna Simpson (ostatnia modyfikacja: 23-03-2021 16:02)