SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Komunikacja społeczna i organizacja imprez - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Komunikacja społeczna i organizacja imprez
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMD-KSO-W-S14_pNadGenF9HL3
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie 
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

- zdobycie wiedzy na temat współczesnej kultury muzycznej i rynku dóbr kultury w kontekście podmiotów, form, mediów komunikacji

- zdobycie podstaw wiedzy w zakresie komunikacji w sferze kultury

- przygotowanie do podjęcia aktywności w zakresie różnych form komunikacji społecznej

- praktyczne przygotowanie do organizacji i realizacji przedsięwzięć z dziedziny kultury, zwłaszcza kultury muzycznej.

Wymagania wstępne

Brak wymagań

 

Zakres tematyczny

1. Proces komunikacji, jego elementy, rodzaje i uwarunkowania.

2. Podstawy public relations i media relations.

3. Sposoby kształtowania i badania opinii publicznej.

4. Tworzenie wizerunku.

5. Konferencja prasowa.

6. Wywiad.

7. Media. Prawo prasowe.

8. Podstawy projektowania i organizacji przedsięwzięć muzycznych (koncert, festiwal, cykl koncertowy, quiz muzyczny).

9. Przygotowanie do realizacji przedsięwzięcia muzycznego z wykorzystaniem elementów i działań z zakresu komunikacji społecznej.

Metody kształcenia

Seminarium, konwersatorium, wykład problemowy, metoda projektu.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena semestralna wynika z: 1. ocen uzyskiwanych na zajęciach; 2. oceny za realizację wybranej formy: przemówienia, wywiadu, prelekcji, dossier artystycznego, wystąpienia na konferencji prasowej, pytań do quizu muzycznego. Kryteria oceny: język, forma, poprawność merytoryczna, komunikatywność, oryginalność ujęcia; 3. oceny za aktywność w zespole projektującym i organizującym przedsięwzięcie muzyczne – koncert pedagogów i studentów (realizowane fakultatywnie).

Literatura podstawowa

  1. P. Bendixen, Wprowadzenie do ekonomiki kultury i sztuki, Kraków 2001
  2. K. Wójcik – Public relations od A do Z, Warszawa 1997
  3. M.Datko, Sponsoring. Strategia, promocja, komunikacja, Poznań 2003 S.Michalczyk, Media lokalne w systemie komunikowania, Katowice 2000
  4. J.Sobczak, Prawo prasowe. Podręcznik akademicki, Warszawa 2000

 

Literatura uzupełniająca

  1. Podstawy marketingu, red. J.Altkorn, Kraków 2000
  2. Z.Knecht, Marketing i zarządzanie placówką kultury
  3. A.Mazurek-Łopacińska, Kultura w gospodarce rynkowej
  4. B.Gronbeck, K. German, D.Ehninger, A.Monroe, Zasady komunikacji werbalnej, Poznań 2001
  5. M.Mc Kay, M.Davis, P.Fanning, Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk, 2002

 

Uwagi

Zalecany udział studentów - w trybie wolontariatu - w realizacji przedsięwzięcia muzycznego organizowanego przez instytucję prowadzącą działalność kulturalną.


Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-04-2021 14:40)