SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pedagogika |
Kod przedmiotu | 05.0-WA-SWP-PE-S17 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawami wiedzy pedagogicznej dotyczącej istoty, celów i prawidłowości procesu wychowania dzieci i młodzieży.
Kształcenie zainteresowań i umiejętności pedagogicznych poprzez:
Brak
1. Pedagogika zabawy.
2. Indywidualizacja w kształceniu.
3. Zasady nauczania – uczenia się.
4. Nauczyciel i szkoła w zmieniającym się społeczeństwie.
5. Autorytet i osobowość nauczyciela.
6. Niepowodzenia dzieci w nauce szkolnej.
7. Proces kształcenia.
8. Ćwiczenia i okoliczności wspomagające uczenie się.
9. Wychowanie i kształcenie dziecka zdolnego.
10. Terapia pedagogiczna.
11. Akceleracja rozwoju psychicznego i społecznego dzieci i młodzieży.
12. Rodzina i jej funkcja wychowawcza.
13. Model kompetencji zawodowych nauczyciela.
14. Edukacja ustawiczna.
15. ,,Muzyka świata‘‘ jako propozycja dla współczesnego wychowania humanistycznego.
- Dyskusja;
- Debata;
- Opis;
- Metody problemowe;
- Metoda projektów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ustne sprawdzenie wiadomości studenta ( udział w dyskusji, argumentacja własnego stanowiska).
Przygotowanie indywidualne lub w grupach prac pisemnych, gromadzenie i analiza materiałów dotyczących przedmiotu ( portfolio lub prezentacja multimedialna ).
Wygłaszanie referatów.
1. W. Pomykało (red.), Encyklopedia pedagogiczna, W-wa 1993r.
2. W. Okoń, Słownik pedagogiczny, W-wa 1991r.
3. G. Miłkowska-Olejniczak, K. Uździcki (red.), Pedagogoika wobec przemian i reform oświatowych, Z. Góra 2000r.
4. M. Taraszkiewicz, Jak uczyć jeszcze lepiej, Poznań 2001r.
5. R. I. Arends, Uczymy się nauczać, W-wa 1994r.
6. M. Łobocki, Wybrane problemy wychowania nadal aktualne, Lublin 2004r.
7. K.Konarzewski, K. Kruszewski (red.), Sztuka nauczania – t. 1-2, W-wa 2002r.
8. M. Łobocki, Wybrane problemy wychowania nadal aktualne, Lublin 2004r.
9. Z. Kwieciński, B.Śliwerski (red.), Pedagogika.Podręcznik akademicki, W-wa 2003r.
10. Kołakowski Artur ,Zaburzenia zachowania u dzieci, Gdańsk 2018.
11. Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka Danuta Urbaniak-Zając, Ewa Kos, Warszawa 2013.
1. F. Bereźnicki, Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków 2001r.
2. K. Denek, Ku dobrej edukacji, Toruń 2005r.
3. B. Śliwerski, Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001r.
Zmodyfikowane przez dr Anna Łuczak (ostatnia modyfikacja: 29-04-2021 21:05)