SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Improwizacja II MJ - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Improwizacja II MJ
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMD-Impro MJ-S19
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Bartosz Pernal
  • dr Artur Majewski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest wprowadzenie w zagadnienie improwizacji w muzyce jazzowej i estradowej oraz przedstawienie szeregu technik poszerzających umiejętności i świadomość studentów niezbędne dla wykonawstwa w stylistyce jazzowej, a w szczególności: [1] Opanowanie podstawowego warsztatu związanego z improwizacją jazzową. [2] Zapoznanie się ze strukturą harmoniczną standardów jazzowych. [3] Rozwój (poznanie i praktyczne zastosowanie na przykładzie grupowej pracy z instrumentem) elementów improwizacji w aspektach: melodycznym, harmonicznym i rytmicznym, z uwzględnieniem jazzowego języka muzycznego.

Wymagania wstępne

Wybór bloku przedmiotów Muzyka Jazzowa

Zakres tematyczny

Podczas zajęć omawiane są problemy z zakresu:

- wykonawstwa solowego

- wykonawstwa solowego w kontekście sekcji rytmicznej

- współpracy w ramach sekcji rytmicznej

- kształtowania brzmienia zespołu instrumentalnego

- zastosowania technik improwizacji odpowiednich dla poszczególnych stylów jazzu

- melodyki, rytmu, frazowania i harmonii w muzyce jazzowej

Metody kształcenia

Zajęcia mają charakter ćwiczeń praktycznych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną na podstawie prezentacji fragmentów nagranych improwizacji każdego ze studentów, pracy na zajęciach, obecności.

Literatura podstawowa

M. Levine: The Jazz Theory

Nicolas Slonimski: Thesaurus of Scales and Melodic Patterns, Coleman-Ross Co., N.Y., 1974

A. Laverne: Tones of runes

J. la Porta: Jazz Articulation

W. Weiskopf & R. Ricker: Augmented scales in jazz

 

 

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 03-05-2021 22:09)