SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy gry aktorskiej |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMP-PodGrAkt-S21 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
- Rozbudzenie wyobraźni i fantazji - wykorzystanie tych elementów w twórczości scenicznej.
− Praca nad strefą cielesną i duchową, jako jednością w warsztacie aktorskim.
− Uświadomienie swego bycia w przestrzeni scenicznej.
− Praca nad koordynacją ciała ( gest i ruch).
- Wykształcenie w studentach gotowości do podejmowania zadań aktorskich, zarówno indywidualnych jak i grupowych, opartych na intuicji i wyobraźni
- Student potrafi wyrażać podstawowe emocje ( radość, gniew, smutek, strach, wstręt, zaskoczenie) w najprostszych zadaniach aktorskich.
1. Rozwijanie wyobraźni.
2. Pozbycie się wstydu przed występem publicznym.
3. Nabycie umiejętności szybkiego koncentrowania się na zadaniach scenicznych.
4. Umiejętność rozluźniania napięć mięśniowych.
5. Świadomość gestu i ruchu scenicznego.
6. Nabycie umiejętności improwizacji na zadany temat.
7. Dążenie do naturalności bycia na scenie.
8. Umiejętność prowadzenia dialogu scenicznego.
- Praca indywidualna.
- Praca w grupach.
- Rozwiązywanie zadań artystycznych
- Wykonywanie scenek aktorskich bez tekstu.
- Praca z tekstem.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
1.Obecność i aktywność na zajęciach.
2.Prezentacja scenki iprowizowanej na zadany temat .
3 Prezentacja scenki przgotowanej w ramach zajeć ..
1. K. Stanisławski – Praca aktora nad sobą, AST Kraków 2018
2. M. A. Czechow – O technice aktora, AKASHA 19
3. L. Górecki - Teoria i metodyka ćwiczeń ruchowych aktora. CAK Warszawa 2000
1. A. Siedlecki - Być aktorem. Podstawy techniki aktorskiej. WO FOSZE 2010
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzanna Rudnicka - Pogłud, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-04-2021 15:57)