SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Performatyka śpiewu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Performatyka śpiewu
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMD-PerŚpi-S21
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studenta z koncepcją śpiewu jako performansu. 

Wymagania wstępne

Znajomość podstawowego repertuaru wokalnego i predyspozycje wokalno-aktorskie.

Zakres tematyczny

1. Pochodzenie śpiewu.

2. Funkcje śpiewu.

3. Śpiew jako element kultury.

4. Retoryka muzyczna jako podstawa performatyki.

5. Emocja w śpiewie.

6.  Figura retoryczna - znaczenie praktyczne.

7. Performans jako element dzieła.

8. Słowo podstawą muzyki wokalnej.

9. Ewolucja performatyki śpiewu.

10. Emisja głosu a performans.

11. Performans a kontakt w widzem.

12. Performans a aktorstwo.

13. Relacja kompozytora i performera.

14. Zadania performera.

15. Przyszłość performatyki śpiewu.

 

Metody kształcenia

Wykład, prezentacja multimedialna.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Test zaliczeniowy.

Literatura podstawowa

1. Elliott M., Singing in style: a guide to vocal performance practices, Yale 2006.

2. Utz Ch., Lau F., Vocal music and contemporary identities, Routledge 2013.

3. Mianowski J., Afekt w operach Mozarta i Rossiniego, Poznań 2010.

Literatura uzupełniająca

1. Moraczewski K., Sztuka muzyczna jako dziedzina kultury, Poznań 2007.

2. Stanisławski K., Praca aktora nad sobą. Dziennik ucznia, t.1-2, Kraków 2010.

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Maciej Straburzyński, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 08-04-2021 19:57)