SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Performatyka śpiewu |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-PerŚpi-S21 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z koncepcją śpiewu jako performansu.
Znajomość podstawowego repertuaru wokalnego i predyspozycje wokalno-aktorskie.
1. Pochodzenie śpiewu.
2. Funkcje śpiewu.
3. Śpiew jako element kultury.
4. Retoryka muzyczna jako podstawa performatyki.
5. Emocja w śpiewie.
6. Figura retoryczna - znaczenie praktyczne.
7. Performans jako element dzieła.
8. Słowo podstawą muzyki wokalnej.
9. Ewolucja performatyki śpiewu.
10. Emisja głosu a performans.
11. Performans a kontakt w widzem.
12. Performans a aktorstwo.
13. Relacja kompozytora i performera.
14. Zadania performera.
15. Przyszłość performatyki śpiewu.
Wykład, prezentacja multimedialna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Test zaliczeniowy.
1. Elliott M., Singing in style: a guide to vocal performance practices, Yale 2006.
2. Utz Ch., Lau F., Vocal music and contemporary identities, Routledge 2013.
3. Mianowski J., Afekt w operach Mozarta i Rossiniego, Poznań 2010.
1. Moraczewski K., Sztuka muzyczna jako dziedzina kultury, Poznań 2007.
2. Stanisławski K., Praca aktora nad sobą. Dziennik ucznia, t.1-2, Kraków 2010.
Zmodyfikowane przez dr hab. Maciej Straburzyński, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 08-04-2021 19:57)