SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyka w zakresie prowadzenia zespołów - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyka w zakresie prowadzenia zespołów
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMD-PrWZak-S21
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Łucja Nowak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Wiedza: zdobycie wiedzy w zakresie metod pracy z różnego rodzaju zespołami muzycznymi. Umiejętności: zdobycie umiejętności samodzielnego zaplanowania pracę zespołu w celu przygotowanie go do prób i koncertów. Kompetencja: zdobycie kompetencji w zakresie zaprojektowania i zrealizowania zajęć amatorskich zespołów wokalnych, instrumentalnych i wokalno – instrumentalnych.

 

Wymagania wstępne

Zaliczenia przedmiotów „Zespół wokalny dla praktyk dyrygenckich studentów”, „Przygotowanie psychologiczno - pedagogiczne dla I etapu edukacji”, „Przygotowanie psychologiczno -pedagogiczne dla II etapu edukacji"

Zakres tematyczny

Obserwacja zajęć z wybranymi zespołami muzycznymi różnego typu. Praktyka odbywa się w placówkach kultury i oświaty. Praktyka może być realizowana w następujących punktach:

  • Poznanie aktywności muzycznej placówek kultury: jej struktury, organizacji zajęć grupowych, metod pracy i muzycznej społeczności w niej działającej.
  • Uczestnictwo w działalności zespołów muzycznych w charakterze obserwatora.

Zakres tematyczny obejmuje pogłębianie znajomości metod i form praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu zespołowego muzykowania oraz poznanie zasad wykonywania pracy liderów muzycznych w instytucjach o charakterze kulturalnym lub muzycznym.

Metody kształcenia

Realizacja zajęć oparta jest o wybrane metody: obserwacja uczestnicząca, metoda sytuacyjna, dyskusja, metody ekspresyjne, klasyczna metoda indywidualnej recenzji problemowej.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Frekwencja i aktywność podczas zająć.

Zaliczenie przedmiotu – recenzja problemowa.

Literatura podstawowa

1.Tarasiewicz B., Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003

2. Łukaszewski L., Pielęgnacja, kształcenie i rozwijanie głosu dziecka, Warszawa 2009

3. Kodaly Z., Chóry dziecięce, tłum. W. Jankowska, Warszawa 1990

4. Sobierajska H., ABC kształcenie głosu w chórze, Poznań 1975

Literatura uzupełniająca

1. Bristiger M., Związki muzyki ze słowem, Kraków 1986

2. Harnoncourt N., Muzyka mową dźwięków, Warszawa 1995

3. Łastik A., Poznaj swój głos – twoje najważniejsze narzędzie pracy, Warszawa 2006

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Łucja Nowak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-04-2021 18:11)