SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka w zakresie prowadzenia zespołów |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-PrWZak-S21 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie |
Wiedza: zdobycie wiedzy w zakresie metod pracy z różnego rodzaju zespołami muzycznymi. Umiejętności: zdobycie umiejętności samodzielnego zaplanowania pracę zespołu w celu przygotowanie go do prób i koncertów. Kompetencja: zdobycie kompetencji w zakresie zaprojektowania i zrealizowania zajęć amatorskich zespołów wokalnych, instrumentalnych i wokalno – instrumentalnych.
Zaliczenia przedmiotów „Zespół wokalny dla praktyk dyrygenckich studentów”, „Przygotowanie psychologiczno - pedagogiczne dla I etapu edukacji”, „Przygotowanie psychologiczno -pedagogiczne dla II etapu edukacji"
Obserwacja zajęć z wybranymi zespołami muzycznymi różnego typu. Praktyka odbywa się w placówkach kultury i oświaty. Praktyka może być realizowana w następujących punktach:
Zakres tematyczny obejmuje pogłębianie znajomości metod i form praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu zespołowego muzykowania oraz poznanie zasad wykonywania pracy liderów muzycznych w instytucjach o charakterze kulturalnym lub muzycznym.
Realizacja zajęć oparta jest o wybrane metody: obserwacja uczestnicząca, metoda sytuacyjna, dyskusja, metody ekspresyjne, klasyczna metoda indywidualnej recenzji problemowej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Frekwencja i aktywność podczas zająć.
Zaliczenie przedmiotu – recenzja problemowa.
1.Tarasiewicz B., Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003
2. Łukaszewski L., Pielęgnacja, kształcenie i rozwijanie głosu dziecka, Warszawa 2009
3. Kodaly Z., Chóry dziecięce, tłum. W. Jankowska, Warszawa 1990
4. Sobierajska H., ABC kształcenie głosu w chórze, Poznań 1975
1. Bristiger M., Związki muzyki ze słowem, Kraków 1986
2. Harnoncourt N., Muzyka mową dźwięków, Warszawa 1995
3. Łastik A., Poznaj swój głos – twoje najważniejsze narzędzie pracy, Warszawa 2006
Zmodyfikowane przez dr hab. Łucja Nowak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-04-2021 18:11)