SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Basso continuo |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-BaCont-S21 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z zasadami odczytu zapisu basu cyfrowanego i wprowadzenie do realizacji basso continuo.
Podstawowe umiejętności w zakresie gry na instrumencie klawiszowym, wiedza z zakresu harmonii i zasad muzyki na poziomie licencjata.
Rys historyczny kształtowania się techniki basso continuo.
Zasady odczytu zapisu basu cyfrowanego.
Praktyczna realizacja zapisu basu cyfrowanego.
Realizacja akompaniamentu na podstawie odczytanego zapisu.
Elementy improwizacji na podstawie odczytanego przebiegu harmonicznego.
Pokaz, wykład, dyskusja, analiza partytur, ćwiczenie, samodzielna praca studenta.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przygotowanie i praktyczna realizacja dwóch wybranych w porozumieniu z pedagogiem fragmentów zapisu basu cyfrowanego.
F. Wesołowski Basso continuo – teoria i praktyka, Łódź 2006
M. Bukofzer Muzyka w epoce baroku. Od Monteverdiego do Bacha, Warszawa 1970
Historia muzyki w XVII wieku pod redakcją Z. Szweykowskiego, Kraków 2000
Partytury dzieł instrumentalnych i wokalno-instrumentalnych epoki Baroku
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 28-04-2021 10:40)