SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy kompozycji i aranżacji jazzowej |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-PKiAJazz-S21 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
[1] Tworzenie kompozycji wokalnych i wokalno-instrumentalnych na składy kameralne. [2] Nauka zapisywania muzyki w formie tzw. lead sheet.
Pozytywnie zdany egzamin wstępny na studia II stopnia i wybranie bloku fakultatywnego 'Kompozycja z elementami realizacji dźwięku'.
Tworzenie prac kompozytorskich i aranżacyjnych zgodnie z predyspozycjami i zainteresowaniami studenta.
Pokaz, dyskusja, praca własna studenta, instruktaż pedagoga. Użycie oprogramowania, np. Logic Pro X
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie ze stopniem obejmuje:
- Obecność na zajęciach i aktywną pracę pod kierunkiem prowadzącego
- Pracę własną – przygotowanie minimum trzech prac kompozytorskich lub aranżerskich
Każda z dwóch powyższych aktywności nie może być oceniona na mniej niż 3,0 aby otrzymać zaliczenie przedmiotu.
1. Dariusz Terefenko, Teoria jazzu. Od podstaw do poziomu zaawansowanego, PWM 2020
2. Mark Levine, Jazz Piano Book, Sher Music 1989
3. Mark Levine, The Jazz Theory, Sher Music 1995
4. W. Rudziński, Muzyka naszego stulecia, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 1995
Partytury i nagrania dobrane odpowiednio do tematyki projektu i zainteresowań studenta.
Zmodyfikowane przez dr Bartosz Pernal (ostatnia modyfikacja: 25-03-2021 22:03)