SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy kompozycji i aranżacji jazzowej |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-PKiAJazz-S21 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Tworzenie kompozycji i aranżacji wokalnych i wokalno-instrumentalnych na składy kameralne lub składy orkiestrowe.
Pozytywnie zdany egzamin wstępny na studia II stopnia i wybranie bloku fakultatywnego 'Kompozycja z elementami realizacji dźwięku'. Zaliczenie III semestru studiów.
Tworzenie kompozycji i aranżacji zgodnie z predyspozycjami i zainteresowaniami studenta. Przygotowanie prac dyplomowych
Pokaz, dyskusja, praca własna studenta, instruktaż pedagoga. Użycie oprogramowania, np. Logic Pro X.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest:
- Obecność na zajęciach i aktywna praca pod kierunkiem prowadzącego;
- Przygotowanie minimum dwóch prac autorskich (kompozycji lub aranżacji)
Każda z dwóch powyższych aktywności nie może być oceniona na mniej niż 3,0 aby otrzymać zaliczenie przedmiotu.
1. Dariusz Terefenko, Teoria jazzu. Od podstaw do poziomu zaawansowanego, PWM 2020
2. Sammy Nestico, The Complete Arranger, Fenwood Music 1993
3. Rick Lawn, Jazz Scores and Analysis, Sher Music, 2018
4. W. Rudziński, Muzyka naszego stulecia, WSiP 1995
Partytury i nagrania dobrane odpowiednio do zainteresowań studenta i tematyki projektu.
Zmodyfikowane przez dr Bartosz Pernal (ostatnia modyfikacja: 25-03-2021 22:47)