SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Ciało jako środek wyrazu artystycznego - świadomościowe metody pracy z ciałem |
Kod przedmiotu | 03.9-WP-ARTEP-CSWA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Arteterapia |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Uposażenie studentów w wiedzę i kompetencje z zakresu realizowania szeroko pojmowanego teatru tańca w kontekście ciała jako środka wyrazu artystycznego i świadomościowych metod pracy z ciałem.
Zaliczony przedmiot: Wprowadzenie do współczesnych technik tańca i ruchu.
Ciało jako środek wyrazu artystycznego. Fizyczność ludzkiego ciała w kontekście teatru tańca. Ciało tancerza jako znak. Świadomościowe metody pracy z ciałem. Realizacja działań w obszarach teatru tańca oraz teatru fizycznego. Obecność sceniczna w tańcu i jej zastosowanie w kontekście sztuk performatywnych. Pojęcie świadomości ciała i zastosowanie obrazów mentalnych w procesie kreacji. Kreowanie postaci scenicznych. Świadomość widza. Wykorzystywanie współczesnej improwizacji ruchowej tzw. „authentic movement” w tworzeniu etiud. Prezentacja spektakli zawodowych zespołów z obszaru różnych estetyk tanecznych.
Praca warsztatowa, formy pokazowe, praca indywidualna, praca w grupach, praca zespołowa.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%). Opanowanie w podstawowym stopniu prezentowanych metod pracy (25%) oraz samodzielne zaprojektowanie i przeprowadzenie warsztatu z wybranego obszaru tematycznego zajęć (25%).
Ocena ostateczna – ocena ostateczna jest oceną z ćwiczeń.
1. Majewska J., Świadomość ruchu. Teksty o tańcu współczesnym, Kraków 2013.
2. Klimczyk W., Wizjonerzy ciała. Panorama współczesnego teatru tańca, Kraków 2010.
3. Rembowska A., Teatr tańca Piny Baush, Warszawa 2009.
4. Zadłużny M., Taniec. Świat doświadczeń choreografów, Zielona Góra 2016.
Brak
Zajęcia realizowane na sali tanecznej.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-04-2021 20:04)