SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pomoc w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia |
Kod przedmiotu | 12.7-WP-PPiWM-PwSZZiZ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
1. Przekazanie zasad bezpieczeństwa dzieci i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.
2. Rozwinięcie umiejętności udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia.
Podstawowa wiedza z zakresu anatomii, fizjologii i rozwoju człowieka.
Prawne podstawy udzielania pierwszej pomocy wynikające z ustawy o Państwowym ratownictwie medycznym, Kodeksu karnego, Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu. Zasady bezpieczeństwa ratującego, ratowanego, wytyczne resuscytacji krążeniowo-oddechowej zgodne rekomendacjami Europejskiej Rady Resuscytacji. Zajęcia praktyczne z użyciem fantomów i defibrylatora zewnętrznego z zakresu stanów zagrożenia życia i zdrowia układu krążeniowo-oddechowego, nerwowego, narządu ruchu. Wpływ warunków środowiska na organizm człowieka, oparzenia, udar cieplny, hipotermia, odmrożenia. Specyfika pracy z uczniem z chorobą przewlekłą: cukrzyca, padaczka, schorzenia kardiologiczne, astma.
Metoda analityczna, dyskusja problemowa, metoda sytuacyjna, praca w grupach, praca projektowa.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatorium: poprawne wykonanie wszystkich umiejętności realizowanych w czasie konserwatorium, kolokwium sprawdzające wiedzę; aktywny udział w zadaniach praktycznych dotyczących algorytmów postępowania w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia oraz symulacji zdarzeń; wykonanie projekt grupowego. Student nieobecny na zajęciach powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym.
Ocena końcowa: to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0
1. Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ http://www.bu.uz.zgora.pl/
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 15-04-2021 12:57)