SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Trening twórczości |
Kod przedmiotu | 05.2-WP-PPiWM-TT |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 9 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z podstawami teoretycznymi pedagogiki twórczości i ćwiczeniami rozwijającymi twórczość podmiotu.
Podstawy pedagogiki, psychologii
Zasady treningów twórczości i ćwiczeń wspierających elementarne zdolności twórcze. Metodyka przeprowadzania treningu twórczości - grupa treningowa, układ ćwiczeń, zasady metodyczne i organizacja. Teoria zintegrowanych zadań szkolnych. Koncepcja twórczych zabaw. Grupy metod rozwijających twórczość: rozgrzewka twórcza, rozwijanie umiejętności interpersonalnych, rozwijanie zdolności twórczych, rozwijanie umiejętności twórczego przezwyciężania przeszkód.
Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktycznego działania.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności, pracy w grupach, zaprojektowania i przeprowadzenia treningu twórczości, prezentacji do wybranego zagadnienia.
Oceną końcową stanowi ocena z konwersatorium
Chybicka A., Psychologia twórczości grupowej. Jak modernizować zespoły twórcze i zadaniowe, Kraków 2006.
DeBono E., Naucz swoje dziecko myśleć, Warszawa 1994.
Góralski A., Zadanie, metoda, rozwiązanie, Warszawa 1980.
Magda-Adamowicz M., I. Paszenda, Treningi twórczości a umiejętności zawodowe, Uniwersytet Zielonogórski, Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2011
Nęcka E., Orzechowska J., Słabosz A., Szymura B., Treningi twórczości, Gdańsk 2005.
K. Szmidt, Trening kreatywności
T. Proctor, Twórcze rozwiązywania problemów
Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 16-04-2021 17:11)