SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Twórczy pedagogicznie nauczyciel |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PPiWM-TPN |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 9 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z podstawami teoretycznymi twórczości pedagogicznej.
Podstawy pedagogiki, psychologii
Rodowód i anatomia twórczości. Specyfika twórczości. Systemowe koncepcje twórczości. Cztery koncepcje twórczości pedagogicznej wg R. Schulza. Systemowa koncepcja twórczości pedagogicznej – jej poziomy i zakresy. Podstawy epistemologiczne badań systemowych nad twórczością pedagogiczną nauczycieli. Identyfikacja twórczych pedagogicznie nauczycieli
Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktyczne działanie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z o ceną na podstawie: aktywnej obecności i dyskusji studentów, wypowiedzi pisemnej, projektu
Ocenę końcową stanowi o cena z konwersatorium
Limont W., Uczeń zdolny: jak go rozpoznawać i jak z nim pracować, Sopot, 2010.
Magda-Adamowicz M., Twórczość pedagogiczna nauczyciela w kontekście systemowym. Źródła, koncepcja, identyfikacje, Toruń 2015,
Magda-Adamowicz M., Obraz twórczych pedagogicznie nauczycieli klas początkowych, Toruń 2012.
Magda-Adamowicz M., Uwarunkowania efektywności kształcenia nauczycieli klas I-III w zakresie twórczości pedagogicznej, Zielona Góra 2009.
Magda-Adamowicz M., Wizerunek twórczego pedagogicznie nauczyciela kl. I-III, Zielona Góra 2007.
Nęcka E., Psychologia twórczości, Gdańsk, 2001.
Popek S., Człowiek jako jednostka twórcza, Lublin 2003.
Szmidt K.J., Pedagogika twórczości, Gdańsk 2007, wzn. 2013.
Popek S. Psychologia twórczości plastycznej, Kraków 2010.
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 11-04-2021 16:39)