Rozwijanie umiejętności komunikowania się, aktywnego słuchania, rozumienia emocji towarzyszących komunikacji, budowania właściwych warunków do porozumiewania się z innymi ludźmi.
Wymagania wstępne
Brak
Zakres tematyczny
Relacje interpersonalne. Tworzenie interakcji. Związki między ludźmi.
Komunikacja werbalna. Komunikacja niewerbalna.
Reakcja na wiadomości. Słuchanie. Dialog.
Emocje w relacjach.
Dynamika relacji interpersonalnych.
Intymność i dystans w relacjach interpersonalnych.
Klimat porozumiewania się.
Radzenie sobie z konfliktami.
Rozwiązywanie konfliktów, efektywne sposoby współpracy i pracy zespołowej.
Samodoskonalenie się w relacjach interpersonalnych.
Metody kształcenia
metody podające: wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
metody poszukujące: wypowiedzi uczestników na zadany temat, ćwiczenia sytuacji komunikacji w małych grupach, gry zespołowe, case dydaktyczne
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Na ocenę końcową składają się:
ocena z kolokwium
ocena aktywności (100% zadań realizowanych na ćwiczeniach, obecność, udział w dyskusjach)
Ocena końcowa składa się w 50% z oceny z kolokwium i w 50% z oceny z aktywności
Literatura podstawowa
Adler Ronald B., Rosenfeld Lawrence B., Proctor II Russel F., Relacje interpersonalne: proces porozumiewania się, Wyd. Rebis., Poznań 2006
Baney Joann, Komunikacja interpersonalna, Wolters Kluwer Polska: International Publishing Service, Warszawa 2009
Literatura uzupełniająca
Adams K., Galanes G.J., Komunikacja w grupach, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.