SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Etyka seksualna |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PSChM-EtS |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 10 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Występuje w specjalnościach | Psychoseksuologia |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest poznanie standardów etycznych w pracy psychologa-seksuologa.
Zaliczenie przedmiotu etyka zawodu psychologa.
Ewolucja norm seksualnych a ewolucja klasyfikacji ISC i DSM w zakresie zaburzeń seksualnych; zasada minimalnego wtargnięcia i granice ingerencji terapeutycznej w świetle standardów etycznych pomocy psychologicznej; seksualność psychologa-seksuologa i reakcja na przeniesienie erotyczne a kodeks etyki w zawodzie psychologa i kodeks APA; psycholog-seksuolog i jego/jej postrzeganie źródła norm seksualnych (np. źródeł religijnych, kulturowych, etc.); przeciwdziałanie dyskryminacji w praktyce psychologa-seksuologa: dyskryminacja wynikająca z uprzedzeń żywionych przez psychologa (nieuwzględnianie zagrożenia stereotypem) a obowiązek eliminowania uprzedzeń (zasada szacunku dla ludzkich praw i godności, APA 2010); seksualność a przemoc; poufność w kontekście informacji o przestępstwach seksualnych w świetle kodeksu etyki w zawodzie psychologa i kodeksu karnego; dylematy etyczne w pracy psychologa-seksuologa jako biegłego sądowego; zasady etyki w badaniach z zakresu seksualności.
Prezentacja multimedialna, studium przypadku, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Prezentacja multimedialna na wybrany przez siebie temat z zakresu etyki seksualnej oraz test końcowy. Ocenę końcową ustala się na podstawie średniej arytmetycznej z prezentacji i testu zgodnie z zasadą:
od 2,5 - dostateczny
od 3,25 do 3,74 - dostateczny plus,
od 3,75 do 4,24 - dobry,
od 4,25 do 4,74 - dobry plus,
od 4,75 - bardzo dobry.
brak
Zmodyfikowane przez dr hab. Adrianna Grabizna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 15-04-2021 22:40)