SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Gry menadżerskie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Gry menadżerskie
Kod przedmiotu 14.9-WP-PSChM-GM
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Psychologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 8
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Występuje w specjalnościach Psychologia pracy, organizacji i zarządzania
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Artur Doliński
  • dr hab. Tatiana Ronginska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z metodami aktywnej pracy  w procesie szkoleniowym. Zapoznanie studentów z zasadami projektowania procesu szkoleniowego w biznesie. Rozwijanie kompetencji studentów w zakresie tworzenia gier i symulacji wykorzystywanych w warsztatach i szkoleniach biznesowych oraz kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania gier menadżerskich w pracy z kadrą zarządzającą.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Wprowadzenie do przedmiotu. Projektowanie szkolenia – faza badania potrzeb, przygotowania oferty, konceptualizacji, realizacji, ewaluacji i rozliczenia. Rodzaje gier, formy pracy, zasady współpracy w grupach. Praca z kamerą, projektorem, flipchartem podczas szkoleń. Role gier i symulacji dotyczących zarządzania w rozwijaniu kompetencji menadżerskich. Praca nad wybranymi ice-breakerami stosowanymi w szkoleniach biznesowych. Praca nad grą symulacyjną, grą dotyczącą perswazji, negocjacji, grą dotyczącą budowania zespołu, konfliktu i współpracy. Metody rozwoju nowatorskich kompetencji i umiejętności pracy zespołowej początkujących przedsiębiorców.Gry wspierające proces podejmowania decyzji w sytuacjach trudnych i nieokreślonych. Projektowanie szkoleń wzmacniających kreatywne myślenie i umiejętność dostrzegania perspektywy rozwoju firmy. Narzędzia i programy szkoleniowe w warsztacie psychologa pracy. Omówienie najważniejszych technik i zasad stosowania gier i symulacji w rozwijaniu kompetencji trenerskich.

Metody kształcenia

Studium przypadku, dyskusja moderowana, gry decyzyjne i kierownicze, praca w grupach, prezentacje wyników, warsztaty, praca z kamerą podczas zajęć.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną na podstawie ocen cząstkowych – stworzenie konspektu szkolenia oraz projektu szkoleniowego dla fikcyjnego przedsiębiorstwa.

Przedstawienie ćwiczenia szkoleniowego na zajęciach

Warunki zaliczenia konspektu i projektu szkoleniowego to uzyskanie 60 % punktów.

Ocena: 

0-59% - niedostateczny
60-68% - dostateczny

69-74% - dostateczny plus,
75-84% - dobry,
85-90% - dobry plus,
91-100% - bardzo dobry.

Literatura podstawowa

  • Balcerak A., Woźniak J., Gry menedżerskie, Gdańsk: GWP, 2016
  •  Łaguna M., Fortuna P., Przygotowanie szkolenia, Gdańsk: GWP, 2014
  •  Łaguna M., Szkolenia, Gdańsk: GWP, 2004
  • Kozak A., Łaguna M., Metody prowadzenia szkoleń czyli niezbędnik trenera, Sopot: GWP, 2015
  • Urban M., Niekonwencjonalne metody szkoleń, Gdańsk: GWP, 2015
  •  Balcerak A., Woźniak J., Szkoleniowe metody symulacyjne, Sopot: GWP, 2014
  • Vopel W.K.  Poradnik dla prowadzących grupy. Jedność Warszawa, 2003

Literatura uzupełniająca

  • Watson J., Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Warszawa, 2004.
  • Blanchard K., Spencer J., Jednominutowy menedżer, Wyd. IFC Press, Warszawa 2005
  • Rogers J., Whittleworth K., Gilbert A., Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania, Gdańsk, GWP, 2014
  • Balcerak A., Kwaśnicki W., Modele symulacyjne i gry menadżerskie we wspomaganiu decyzji i w dydaktyce, Wyd. Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2010 (CZ.II).

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Tatiana Ronginska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 19-04-2021 11:16)