SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Art of Debate and Social Consultations - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Art of Debate and Social Consultations
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-SDKS
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Joanna Frątczak-Müller
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

To familiarize students with selected contemporary theories of communication and media theories, their basic assumptions, authors and concepts, and the discourse related to the issues raised.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

  1. Public speaking - social interaction
  2. Types of debates, types of discussions, dispute management
  3. Techniques of argumentation
  4. Social consultations - benefits and barriers, application
  5. Social consultations - techniques and stages of consulting
  6. Participation, social activity, how to encourage to participate in consultations
  7. Preparation and course of social consultations

Metody kształcenia

Problem lecture, group work, brainstorming, work with text, application of mobile education methods - study visits, drama.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Preparation and implementation of a public speech on a selected topic, in accordance with the rules presented by the teacher and preparation of a written work related to the analysis of a selected topic of public discourse.

The condition of passing is obtaining positive grades from both tasks.
The final grade is the arithmetic mean of the two grades.

Literatura podstawowa

  1. Fisher M. „Typology of Communications”, Teorie komunikacji i mediów red. M. Graszewicz, Oficyna Wydawnicza ATUT, Wrocław 2012.
  2. Nabatchi T.,‎ Leighninger M. "Public Participation for 21st Century Democracy" (Bryson Series in Public and Nonprofit Management), 2015.
  3. Berger A. A. "Essentials of Mass Communication Theory", Thousands Oaks: Sage Publications, 1995.
  4. Castells M. "Communication Power", Oxford: Oxford University Press, 2011.
  5. The Social Dimensions of Scientific Knowledge, Stanford Encyclopedia of Philosophy, 2010.
  6. Holmes D. "Communication Theory: Media, Technology and Society", London: SAGE Publications, 2005.

Literatura uzupełniająca

Materials prepared by the lecturer.

Uwagi

-


Zmodyfikowane przez dr Joanna Frątczak-Müller (ostatnia modyfikacja: 11-04-2021 23:14)