The aim of the course is to familiarize students with the usability issues of digital products. Students learn the most important theories and research on matching products to the needs and abilities of a human being.
Wymagania wstępne
-
Zakres tematyczny
Usability in design
Human perception and design
Attention and memory in design
Design for accessibility, with restrictions
Evaluation of usability and accessibility
Heuristic analysis of digital products
Preparation of tests with users - from hypotheses to research organization.
Moderation of tests with users.
The role of the observer in tests with users.
Development and presentation of test results.
Methodology of fast iterative tests (RITE).
Metody kształcenia
Work workshop, group work, discussions, presentations
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Conditions for passing the classes:
Research project with a presentation of the obtained results.
Literatura podstawowa
„Service Design”, redakcja Fazlagić J.
Frederick M. – „101 Things I Learned in Architecture School”
Merholz P., Wilkens T., Schauer B., Verba D.– „Subject To Change: Creating Great Products & Services for an Uncertain World: Adaptive Path on Design”
Polaine A., Løvlie L., Reason B.,– „Service Design: From Insight to Implementation”
Resmini A., Rosati L.– „Pervasive Information Architecture: Designing Cross-Channel User Experiences”
Sterling B. – „Shaping Things”
Stickdorn M., Stickdorn M., Schneider J.– „This is Service Design Thinking: Basics-Tools-Cases”.
Literatura uzupełniająca
Additional materials prepared by the teacher.
Uwagi
-
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:20)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.