SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Utility of Digital Products - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Utility of Digital Products
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-UPC
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Marcin Woźny
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to familiarize students with the usability issues of digital products. Students learn the most important theories and research on matching products to the needs and abilities of a human being.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

  1. Usability in design
  2. Human perception and design
  3. Attention and memory in design
  4. Design for accessibility, with restrictions
  5. Evaluation of usability and accessibility
  6. Heuristic analysis of digital products
  7. Preparation of tests with users - from hypotheses to research organization.
  8. Moderation of tests with users.
  9. The role of the observer in tests with users.
  10. Development and presentation of test results.
  11. Methodology of fast iterative tests (RITE).

Metody kształcenia

Work workshop, group work, discussions, presentations

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Conditions for passing the classes:

Research project with a presentation of the obtained results.

Literatura podstawowa

  1. „Service Design”, redakcja Fazlagić J.
  2. Frederick M. – „101 Things I Learned in Architecture School”
  3. Merholz P., Wilkens T., Schauer B., Verba D.– „Subject To Change: Creating Great Products & Services for an Uncertain World: Adaptive Path on Design”
  4. Polaine A., Løvlie L., Reason B.,– „Service Design: From Insight to Implementation”
  5. Resmini A., Rosati L.– „Pervasive Information Architecture: Designing Cross-Channel User Experiences”
  6. Sterling B. – „Shaping Things”
  7. Stickdorn M., Stickdorn M., Schneider J.– „This is Service Design Thinking: Basics-Tools-Cases”.

Literatura uzupełniająca

Additional materials prepared by the teacher.

Uwagi

-


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:20)