SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Dydaktyka ogólna |
Kod przedmiotu | 08.3-WH-P-DO-S20 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia polska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest poznanie i zrozumienie elementów procesu nauczania – uczenia się wraz z czynnikami, które go wywołują, warunkami, w jakich przebiega oraz rezultatami do jakich prowadzi, czynności nauczyciela i uczniów składających się na proces nauczania – uczenia się, zrozumienie osobowych i rzeczowych uwarunkowań procesów kształcenia.
Zaliczenie przedmiotów specjalizacyjnych w semestrach II i III.
Wykład inormacyjny, wykład konwersatoryjny, prezentacja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest napisanie na ocenę pozytywną pracy pisemnej obejmującego tematykę wykładów.
Ocena końcowa: 20 – 19 pkt – bdb; 18 - 17 pkt – db +; 16 -15 pkt – db; 14 – 13 – dst +; 12 – 11 – dst; 10 – 0 - ndst
Bereźnicki F., Dydaktyka kształcenia ogólnego, Impuls, Warszawa 2001.
Kupisiewicz Cz., Dydaktyka ogólna, Oficyna Wydawnicza Graf Punkt, Warszawa 2000.
Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, PWN, Warszawa 1987.
Półturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Toruń 1996.
Arends R., Uczymy się nauczać, Warszawa 1995.
Brophy J., Motywowanie uczniów do nauki, tłum. K. Kruszewski, PWN, Warszawa 2002.
Gagne R., Briggs L.J., Wager W.W., Zasady projektowania dydaktycznego, tłumaczył. K. Kruszewski, Warszawa 1992.
Niemierko B., Między oceną szkolną a dydaktyką, Warszawa 1997.
Sztuka nauczania, cz. I, , pod. red. K. Kruszewskiego, Warszawa 1994.
Denek K., O nowy kształt edukacji, Toruń 1998,
Lewowicki T., Przemiany edukacji, Warszawa 1998.
Palka S., Pedagogika w stanie tworzenia, Kraków 1999.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności nauczycielskiej.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 17-05-2021 18:18)