SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Uniwersum gier (film - literatura - komiks) |
Kod przedmiotu | 08.9--FiPlD-UG (f-lk)-S21 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia polska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
W trakcie kursu studenci poznają uniwersa, w jakich funkcjonują wybrane gry cyfrowe. Celem przedmiotu jest ukazanie szerokiego kulturowego kontekstu gier, a także specyfiki relacji pomiędzy nimi ainnymi mediami funkcjonującymi w ramach danych uniwersów. Podczas wykładu studenci są zaznajamiani z poszczególnymi uniwersami, a podczas zajęć wiedzę tę przykuwają w praktykę, analizując specyfikę konstrukcji danej gry - zarówno w warstwie ludycznej, jak i narracyjnej - w kontekście uniwersum, w jakim jest osadzona.
Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem w tym języku.
Wykład, analiza tekstów i gier, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność na zajęciach, przygotowanie prezentacji, egzamin.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 17-07-2021 12:29)