SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

PR i marketing polityczny - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu PR i marketing polityczny
Kod przedmiotu 14.1-WH-DiksP-PRM-7 - 14
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 7
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Łukasz Młyńczyk, prof. UZ
  • dr Anna Ratke-Majewska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 - - Egzamin
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Głównym założeniem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi technikami z zakresu public relations i marketingu politycznego z perspektywy teoretycznej oraz praktycznej, w tym z zagadnieniem metod i narzędzi najczęściej stosowanych w działalności PR. Słuchacz zdobywa kompetencje efektywnego wykorzystania wiedzy w zakresie organizowania działań PR i marketingu politycznego.

Wymagania wstępne

Brak.

Zakres tematyczny

Wykład i ćwiczenia (tematyka podzielona zgodnie z ustaleniami prowadzącego):

  1. Public relations: co to takiego?
  2. Powstanie i ewolucja PR
  3. Zarządzanie PR
  4. Strategie PR
  5. Techniki i zastosowanie PR
  6. Czym jest marketing polityczny?
  7. Kampania polityczna w ujęciu marketingowym.
  8. Wizerunek lidera politycznego
  9. Reklama polityczna.
  10. Polityczna reklama negatywna.
  11. Etykieta w wizerunku.

Metody kształcenia

Wykład konwencjonalny, wykład problemowy, case study, praca z tekstem, analiza źródeł audiowizualnych, praca w grupach, praca indywidualna.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunki zaliczenia ćwiczeń:

W celu uzyskania zaliczenia zajęć należy:

  1. Aktywnie uczestniczyć w zajęciach 
  2. Przygotować i przedstawić projekt

Warunki zaliczenia wykładu:

Egzamin pisemny.

Literatura podstawowa

 Jeziński M., Marketing polityczny a procesy akulturacyjne, Toruń 2004

Kolczyński M., Sztumski Janusz, Marketing polityczny. Kształtowanie indywidualnych i zbiorowych opinii, postaw i zachowań, Katowice 2003

Marketing polityczny w poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu, [red.] M. Jeziński, Toruń 2005

Marketing polityczny w teorii i praktyce, [red.] A. Jabłoński, L. Sobkowiak, Wrocław 2009

Marketing polityczny. Szansa czy zagrożenie dla współczesnej demokracji?, [red.] P. Pawełczyk, Poznań 2007

Marketing polityczny: założenia teoretyczne, reguły działania, praktyka kampanijna, [red.] M. Kolczyński, Katowice 2005

Black S., Public relations, Kraków 2005

Goban-Klas T., Public relations czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Warszawa 1996

Leary M., Wywieranie wrażenia na innych, Gdańsk 2007

Thomson P., Sposoby komunikacji interpersonalnej, Poznań 1998

Pease A. i B., Mowa ciała, Poznań 2007

Literatura uzupełniająca

Zgodna z tematyką projektu.

Uwagi

Brak.


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 13-05-2021 13:21)