SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praca z użytkownikiem informacji |
Kod przedmiotu | 15.9-WH-DiksP-WH-BP-WEA-UIN-S19 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką pracy z użytkownikiem informacji. Student zdobywa wiedzę o potrzebach, zachowaniach i barierach informacyjnych. Nabywa umiejętność korzystania z narzędzi komputerowych o różnych funkcjonalnościach niezbędnych do wydajnego tworzenia współczesnych publikacji informacyjnych.
Brak
Wykład:
Laboratorium:
Wykład informacyjny i konwersatoryjny, praca w grupach, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność na zajęciach (udział w dyskusjach), przygotowanie wypowiedzi ustnej na wskazany temat/problem, prezentacja.
Batorowska H., Kultura informacyjna w perspektywie zmian w edukacji, Warszawa 2012.
Cisek S., Metodologia badań użytkowników informacji w XXI wieku w świetle anglojęzycznej literatury przedmiotu. Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej, 2009 nr 4, s. 3-11. http://www.slideshare.net/sabinacisek/metodologia-badan-uzytkownikow-inf-21-wiek.
Kamińska-Czubała B., Zachowania informacyjne w życiu codziennym – kierunki badań [w:] Kierunki i priorytety rozwoju informacji naukowej w kontekście budowania społeczeństwa wiedzy, Katowice 2006, s. 35-39.
Kisilowska M., Przastek-Samokowa M., Użytkownik czy klient – refleksje terminologiczne. Zagadnienia Informacji Naukowej, nr 2, 2004, s. 63-71.
Materska K., Chuchro E., Sosińska-Kalata B. (red.), Organizowanie środowiska informacji i wiedzy, Warszawa 2008.
Sobielga J., Psychologiczne uwarunkowania zachowań informacyjnych. Zagadnienia Informacji Naukowej, nr 2, 1999, s. 96-102.
Sosińska-Kalata B., Materska K., Gliński W. (red.), Społeczeństwo informacyjne i jego technologie, Warszawa 2004.
French N., InDesign itekst. Profesjonalna typografia w Adobe InDesign, Warszawa 2010.
Szczechura K., Użytkownicy informacji. Zarys problematyki, [w:] Informacja naukowa w Polsce. Tradycja i współczesność, Olsztyn 1998, s. 107-138.
Świgoń M., Bariery informacyjne. Podstawy teoretyczne i próba badań w środowisku naukowym, Warszawa 2006, s. 13-122 (rozdziały 1, 2, 3).
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności broker informacji.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 13-05-2021 13:34)