SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wprowadzenie do studiów wyższych/życie kulturalne miasta i regionu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wprowadzenie do studiów wyższych/życie kulturalne miasta i regionu
Kod przedmiotu 11.9--FiPlP-WDSW/ŻkmIr-S20
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Tomasz Ratajczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Ogólne wprowadzenie do studiów wyższych oraz zaznajomienie studentów z ofertą kulturalną miasta i regionu.

Wymagania wstępne

brak

Zakres tematyczny

Specyfika studiów licencjackich na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna (koncepcja i program studiów) oraz organizacja kształcenia na Uniwersytecie Zielonogórskim i Wydziale Humanistycznym (zasady wyboru specjalności; formy zaliczania przedmiotów w obrębie danego kierunku; zasady punktacji ECTS; regulamin studiów); organizacja Uniwersytetu Zielonogórskiego, Wydziału Humanistycznego i Instytutu Filologii Polskiej; zapoznanie z Biblioteką Uniwersytecką; programy krajowej i międzynarodowej wymiany studentów (Erasmus, MOST i inne); pomoc materialna, koła naukowe i organizacja życia studenckiego (tu m.in. samorząd studencki) na Uniwersytecie Zielonogórskim. Zielona Góra - miasto, instytucje kultury, kalendarz imprez kulturalnych; udział studentów przynajmniej w trzech wydarzeniach kulturalnych (wyjścia grupowe na spektakl teatralny, koncert symfoniczny itd. potwierdzone przedłożeniem biletów wstępu oraz samodzielnie napisanymi recenzjami właściwych wydarzeń/imprez kulturalnych). Kolejny blok zajęć dotyczy problematyki z zakresu własności intelektualnej i zasad jej poszanowania, rzetelności w praktyce badawczej oraz podstawowych zasad pisania prac uniwersyteckich (przypisy, bibliografia załącznikowa itd.).

Metody kształcenia

Wykład informacyjny i konwersatoryjny, metoda działalności praktycznej (indywidualnej i grupowej), dyskusja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Obecność i aktywny udział w zajęciach (przygotowanie prezentacji w Power Poincie), zaliczenie kolokwium z zasad sporządzania opisów bibliograficznych różnych typów dokumentów, udział w zaplanowanych wyjściach grupowych na spektakl teatralny, koncert symfoniczny itd., przedłożenie napisanych samodzielnie recenzji z danych wydarzeń kulturalnych.

Literatura podstawowa

Antczak M., Nowacka A., Przypisy, powołania, bibliografia załącznikowa, Warszawa 2009.

Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, Kraków 2000.

Ustawa z dnia 30 sierpnia 2018 r. "Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce" (Dz.U. 2018 poz. 1668). Dostępne w Internecie: https://www.uz.zgora.pl/ap/docs/Prawo_o_szkolnictwie_wyzszym_Dz.U_nr_478.pdf [data dostępu: 28.04.2021].

Wybrane uczelniane akty prawne i inne materiały internetowe (wg bieżących potrzeb).

Literatura uzupełniająca

Kraśniewski A., Jak przygotowywać programy kształcenia zgodnie z wymaganiami Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego?, Warszawa 2011.

Rzetelność w badaniach naukowych oraz poszanowanie własności intelektualnej, Warszawa 2012 [online]. Dostępne w Internecie: http://ptir.org/wp-content/uploads/2019/08/rzetelnosc_w_badaniach_naukowych_oraz_poszanowanie_wlasnosci_intelektualnej.pdf [data dostępu: 28.04.2021].

Uwagi

brak


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 12-05-2021 18:01)