SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do studiów wyższych/życie kulturalne miasta i regionu |
Kod przedmiotu | 11.9--FiPlP-WDSW/ŻkmIr-S20 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Ogólne wprowadzenie do studiów wyższych oraz zaznajomienie studentów z ofertą kulturalną miasta i regionu.
brak
Specyfika studiów licencjackich na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna (koncepcja i program studiów) oraz organizacja kształcenia na Uniwersytecie Zielonogórskim i Wydziale Humanistycznym (zasady wyboru specjalności; formy zaliczania przedmiotów w obrębie danego kierunku; zasady punktacji ECTS; regulamin studiów); organizacja Uniwersytetu Zielonogórskiego, Wydziału Humanistycznego i Instytutu Filologii Polskiej; zapoznanie z Biblioteką Uniwersytecką; programy krajowej i międzynarodowej wymiany studentów (Erasmus, MOST i inne); pomoc materialna, koła naukowe i organizacja życia studenckiego (tu m.in. samorząd studencki) na Uniwersytecie Zielonogórskim. Zielona Góra - miasto, instytucje kultury, kalendarz imprez kulturalnych; udział studentów przynajmniej w trzech wydarzeniach kulturalnych (wyjścia grupowe na spektakl teatralny, koncert symfoniczny itd. potwierdzone przedłożeniem biletów wstępu oraz samodzielnie napisanymi recenzjami właściwych wydarzeń/imprez kulturalnych). Kolejny blok zajęć dotyczy problematyki z zakresu własności intelektualnej i zasad jej poszanowania, rzetelności w praktyce badawczej oraz podstawowych zasad pisania prac uniwersyteckich (przypisy, bibliografia załącznikowa itd.).
Wykład informacyjny i konwersatoryjny, metoda działalności praktycznej (indywidualnej i grupowej), dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obecność i aktywny udział w zajęciach (przygotowanie prezentacji w Power Poincie), zaliczenie kolokwium z zasad sporządzania opisów bibliograficznych różnych typów dokumentów, udział w zaplanowanych wyjściach grupowych na spektakl teatralny, koncert symfoniczny itd., przedłożenie napisanych samodzielnie recenzji z danych wydarzeń kulturalnych.
Antczak M., Nowacka A., Przypisy, powołania, bibliografia załącznikowa, Warszawa 2009.
Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, Kraków 2000.
Ustawa z dnia 30 sierpnia 2018 r. "Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce" (Dz.U. 2018 poz. 1668). Dostępne w Internecie: https://www.uz.zgora.pl/ap/docs/Prawo_o_szkolnictwie_wyzszym_Dz.U_nr_478.pdf [data dostępu: 28.04.2021].
Wybrane uczelniane akty prawne i inne materiały internetowe (wg bieżących potrzeb).
Kraśniewski A., Jak przygotowywać programy kształcenia zgodnie z wymaganiami Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego?, Warszawa 2011.
Rzetelność w badaniach naukowych oraz poszanowanie własności intelektualnej, Warszawa 2012 [online]. Dostępne w Internecie: http://ptir.org/wp-content/uploads/2019/08/rzetelnosc_w_badaniach_naukowych_oraz_poszanowanie_wlasnosci_intelektualnej.pdf [data dostępu: 28.04.2021].
brak
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 12-05-2021 18:01)