SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Pdw: Prototypowanie gier - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Pdw: Prototypowanie gier
Kod przedmiotu 11.9--FiPlP-Pdw: PG-S21
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Kamil Kleszczyński
  • dr Krystian Saja
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Kurs poświęcony jest problematyce szybkiego tworzenia prototypu, umożliwiającego przetestowanie pomysłu na grę. W tym kontekście zostaną omówione aspekty gry związane z mechaniką, sterowaniem, poziomami, warstwą wizualną i dźwiękową. Studenci tworzą własne prototypy gier, poznając podstawy działania takich narzędzi jak Unity, GameMaker, Construct, Blender. Kurs pozwala osobom niebędącym programistami wykonać pierwsze kroki w tworzeniu gier cyfrowych.

Wymagania wstępne

Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem oraz obsługę programów w tym języku.

Zakres tematyczny

1. Tworzenie koncepcji gry.
2. Specyfika wybranych gatunków gier.
3. Definiowanie odbiorcy.
4. Etapy procesu tworzenia prototypu.
5. Elementy prototypu.
6. Metodologie prototypowania.
7. Narzędzia do tworzenia prototypów.
8. Tworzenie dokumentacji.
9. Prototypowanie na papierze.
10. Prototypowanie interfejsu.
11. Prototypowanie fabuły.
12. Testowanie gry.

Metody kształcenia

Praca nad projektem, analiza tekstów, dyskusja.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywność na zajęciach, przygotowanie projektu.

 

Literatura podstawowa

Adams E. (2011) Projektowanie gier. Podstawy. Wydanie II, Helion.

Gibson J. (2018) Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry. Wydanie II, Helion.

Manker J., Arvola M.  (2011) Prototyping in Game Design: Externalization and Internalization of Game Ideas. In: Proceedings of HCI 2011 The 25th BCS Conference on Human Computer Interaction (HCI).

Reyno, E.M., & Carsí, J.A. (2008). Model Driven Game Development: 2D Platform Game Prototyping. GAMEON.

 

Literatura uzupełniająca

Krings S., Körner P. (2021) Prototyping Games Using Formal Methods. In: Cerone A., Roggenbach M. (eds) Formal Methods – Fun for Everybody. FMFun 2019. Communications in Computer and Information Science, vol 1301. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-71374-4_6

Engström, H., Brusk, J. & Erlandsson, P. (2018) Prototyping Tools for Game Writers. Comput Game J 7, 153–172 (2018). https://doi.org/10.1007/s40869-018-0062-y.

 

Uwagi

Jest to przedmiot opcjonalny, wybierany z oferty przedmiotów do wyboru Instytutu Filologii Polskiej; przedmiot zostanie uruchomiony w zależności od potrzeb i zainteresowania w danym semestrze studiów (na podstawie deklaracji studentów/elektronicznego wyboru przedmiotów).


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 18-05-2021 12:23)