SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pdw: Prototypowanie gier |
Kod przedmiotu | 11.9--FiPlP-Pdw: PG-S21 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Kurs poświęcony jest problematyce szybkiego tworzenia prototypu, umożliwiającego przetestowanie pomysłu na grę. W tym kontekście zostaną omówione aspekty gry związane z mechaniką, sterowaniem, poziomami, warstwą wizualną i dźwiękową. Studenci tworzą własne prototypy gier, poznając podstawy działania takich narzędzi jak Unity, GameMaker, Construct, Blender. Kurs pozwala osobom niebędącym programistami wykonać pierwsze kroki w tworzeniu gier cyfrowych.
Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem oraz obsługę programów w tym języku.
1. Tworzenie koncepcji gry.
2. Specyfika wybranych gatunków gier.
3. Definiowanie odbiorcy.
4. Etapy procesu tworzenia prototypu.
5. Elementy prototypu.
6. Metodologie prototypowania.
7. Narzędzia do tworzenia prototypów.
8. Tworzenie dokumentacji.
9. Prototypowanie na papierze.
10. Prototypowanie interfejsu.
11. Prototypowanie fabuły.
12. Testowanie gry.
Praca nad projektem, analiza tekstów, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność na zajęciach, przygotowanie projektu.
Adams E. (2011) Projektowanie gier. Podstawy. Wydanie II, Helion.
Gibson J. (2018) Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry. Wydanie II, Helion.
Manker J., Arvola M. (2011) Prototyping in Game Design: Externalization and Internalization of Game Ideas. In: Proceedings of HCI 2011 The 25th BCS Conference on Human Computer Interaction (HCI).
Reyno, E.M., & Carsí, J.A. (2008). Model Driven Game Development: 2D Platform Game Prototyping. GAMEON.
Krings S., Körner P. (2021) Prototyping Games Using Formal Methods. In: Cerone A., Roggenbach M. (eds) Formal Methods – Fun for Everybody. FMFun 2019. Communications in Computer and Information Science, vol 1301. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-71374-4_6
Engström, H., Brusk, J. & Erlandsson, P. (2018) Prototyping Tools for Game Writers. Comput Game J 7, 153–172 (2018). https://doi.org/10.1007/s40869-018-0062-y.
Jest to przedmiot opcjonalny, wybierany z oferty przedmiotów do wyboru Instytutu Filologii Polskiej; przedmiot zostanie uruchomiony w zależności od potrzeb i zainteresowania w danym semestrze studiów (na podstawie deklaracji studentów/elektronicznego wyboru przedmiotów).
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 18-05-2021 12:23)