SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy badań medioznawczych |
Kod przedmiotu | 15.1-WH-DiksP-PBM-S17 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 8 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
Zapoznanie się z procesem badania mediów i podstawowymi metodami badań medioznawczych. Przeprowadzenie badań mediów we własnym zakresie i ich krytyczna analiza.
Brak
Wykład:
Ćwiczenia:
Wykład konwersatoryjny, wykład problemowy, analiza przypadku, prezentacja, dyskusja, analiza danych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywny udział w zajęciach.
Prezentacja na zajęciach.
Zbudowanie ankiety na wybrany temat.
Projekt – badanie medioznawcze wybraną metodą.
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004.
Lisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów, Kraków 2004.
Nauka o komunikowaniu. Podstawowe orientacje teoretyczne, red. B. Dobek-Ostrowska, Wrocław 2001.
Oppenheim A.N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Poznań 2004.
Pisarek W., Analiza zawartości prasy, Kraków 1983.
Rothenbuhler E.W., Komunikacja rytualna. Od rozmowy codziennej do ceremonii medialnej, tł. J. Barański, Kraków 2003.
Taylor L., Willis A., Medioznawstwo: teksty, instytucje i odbiorcy, tł. M. Król, Kraków 2006.
Wimmer R.D., Dominick J.R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008.
Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe, Warszawa 2004.
McQuail D., Teoria komunikowania masowego, tł. M. Bucholc, A. Szulżycka, Warszawa 2007.
Studia nad mediami i komunikowaniem masowym. Prawo - język - tekst, red. J. Fras, Toruń 2007.
Thompson J.B., Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów, tł. I. Mielnik, Wrocław 2001.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 06-05-2021 18:02)