SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Marketing i branding terytorialny |
Kod przedmiotu | 15.3-WH-DiksD-MaBrT-S17 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zastosowanie w praktyce rozbudowanej wiedzy dotyczącej współczesnych mechanizmów oraz teorii marketingowych do promocji jednostek samorządu terytorialnego. Wskazanie na główne trendy funkcjonowania polskim gmin, powiatów oraz województw. Opracowanie i wdrożenie strategii komunikacji oraz strategii promocji dla jednostek samorządu terytorialnego według zasad obowiązujących w tych jednostkach, a także zasad tworzenia marek oraz poszukiwania wyznaczników ich rozpoznawalności. Wykazanie zróżnicowania podejść do tzw. brandingu terytorialnego.
brak
Praca w grupach nad przygotowaniem projektu, burza mózgów, praca z tekstem, prezentacja projektu; konsultacje ze podmiotami zarządzającymi strategią marki w JST.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Test pisemny. Aktywność w trakcie zajęć.
Hereźniak M., Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju, Warszawa 2011.
Florek M., Augustyn A., Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego - zasady i procedury, Warszawa 2011.
Wheeler A., Kreowanie marki. Przewodnik dla menedżerów marki, Warszawa 2010.
Florek M., Janiszewska K., Marketing terytorialny w aglomeracji poznańskiej, Poznań 2010.
Znaczenie efektywności działań marketingowych w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa, Poznań 2010.
Duda A. (red.), Public relations miast i regionów, Warszawa 2010.
Olins W., Podręcznik brandingu, Warszawa 2009.
Glińska E., Florek M., Kowalewska A., Wizerunek miasta: od koncepcji do wdrożenia, Warszawa 2009.
Pawlicz A., Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska, Warszawa 2008.
Szromnik A., Marketing terytorialny: miasto i region na rynku, Kraków 2008.
Pogorzelski J., Pozycjonowanie produktu, Warszawa 2008.
Pringle H., Gordon W., Zarządzanie marką, Warszawa 2008.
Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, Poznań 2007.
Rojek R., Marka narodowa, Gdańsk 2007.
Anholt S., Sprawiedliwość marek. Jak branding miejsc i produktów może uczynić kraj bogatym, dumnym i pewnym siebie, Warszawa 2006.
Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Kraków 2006.
Czornik M., Promocja miasta, Katowice 2005.
Ollins W., Wally Ollins o marce, Warszawa 2004.
Lindstrom M., Brand, Sense – marka pięciu zmysłów, Gliwice 2009.
KotlerPh., Pfoertsch W., Zarządzanie marką w segmencie B2B, Warszawa 2008.
Dębski M., Kreowanie silnej marki, Warszawa 2008.
Jarczewski W., Pozyskiwanie inwestorów do gmin, Warszawa 2007.
Anholt S., Sprawiedliwość marek, Warszawa 2006.
Kall J., Jak zbudować silną markę od podstaw, Gliwice 2006.
Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny, Warszawa 2005.
Nikodemska-Wołowik A.M., Górski T. II P., Wołowik M., Nie tylko logotyp, Bydgoszcz-Gdańsk 2004.
Chernatony de L., Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańsk 2003.
Urbanek G., Zarządzanie marką, Warszawa 2002.
Marconi J., Marketing marki. W jaki sposób tworzyć, zarządzać i rozszerzać wartość marki, Warszawa 2002.
Altkorn J., Strategia marki, Warszawa 2001.
Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, Warszawa 2001.
Witek-Hajduk M.K., Zarządzanie marką, Warszawa 2001.
brak
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 07-05-2021 10:45)