SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pdw: Kreowanie wizerunku politycznego |
Kod przedmiotu | 14.9--DiksD-Pdw: KWP-S21 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z mechanizmami kreowania wizerunku zarówno osób jak i organizacji, a także jego sprawnym zarządzaniem i modyfikowaniem, oraz jego rolą w procesie komunikacji publicznej.
brak
Czym jest wizerunek? Kto i dlaczego go kreuje? Proces kreowania wizerunku: elementy, mechanizmy, strategie. Werbalne i niewerbalne sposoby kreowania wizerunku. Od narracji do wyglądu. Wizerunek w polityce. Kreowanie i kierowanie wizerunkiem polityka. Studium przypadku. Wizerunek celebryty. Nie ważne jak, ważne, żeby mówili!? Czy można stać się więźniem własnego wizerunku? Prawo do wizerunku i zarabianie na wizerunku. Branding jako kreowanie wizerunku marki. Wizerunek w skali globalnej – państwa i organizacje.
Praca z tekstem indywidualna oraz grupowa, studium przypadku, burza mózgów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Kolokwium.
Aktywność oraz obecność na zajęciach.
Karnowski M., Mistewicz E., Anatomia władzy, Warszawa 2010.
Daniel K., Wykorzystanie skandalu do tworzenia wizerunku przez polityków, „Atheneum. Polskie Studia Politologiczne”, vol. 49/2016, Toruń 2016.
Annusewicz O., Celebrytyzacja polityczna, [w:] S. Sulowski (red.), „Studia Politologiczne” vol. 20, Warszawa 2011.
Hereźniak M., Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju, Warszawa 2011.
Red. Jeziński M., Marketing polityczny. W poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu, Toruń 2004.
Białopiotrowicz G., Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Warszawa 2009.
Gałązka W., Gotowych faktów nie ma. Kreacja informacji oraz wizerunku publicznego i medialnego, Wrocław 2008.
de Barbaro N., Dojść do głosu. Radykalnie praktyczny przewodnik po kampanii wyborczej, Kraków 2005.
Pease A i B., Mowa ciała, Poznań 2014.
Szalkiewicz W., Kandydat, jak wygrać wybory, Bydgoszcz – Olsztyn 2006.
Tymochowicz P., Biblia skuteczności, Wrocław 2007.
Jest to przedmiot opcjonalny, wybierany z oferty przedmiotów do wyboru Instytutu Filologii Polskiej; przedmiot zostanie uruchomiony w zależności od potrzeb i zainteresowania w danym semestrze studiów (na podstawie deklaracji studentów/elektronicznego wyboru przedmiotów).
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 06-05-2021 17:56)