SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Dezinformacja w świecie współczesnym |
Kod przedmiotu | 15.9-WH-LPKSGP-WH-BP-DSW-S19 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Literatura popularna i kreacje światów gier |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Głównym celem kursu jest zaprezentowanie wartości informacji, a zwłaszcza dezinformacji, jej źródeł, rozmiaru i form. Laboratoria winny umożliwić – dzięki realizacji dwóch projektów (indywidualnego i zespołowego) – i) znalezienie i opisanie istoty oczywistych dowodów dezinformacji, ii) scharakteryzowanie ich przyczyn (a także motywy nadawców, nadto: błędy, inne typy usterek itd.) oraz iii) ukazanie skali różnic (w odniesieniu do niekwestionowanej wiedzy). Planuje się, żeby tematykę wspomnianych projektów ustalić w toku akademickiej debaty podczas dwóch lub trzech pierwszych spotkań.
Brak.
Metoda informacyjna, analityczna, syntetyczna, konwersatoryjna, problemowa, obserwacyjna, praktyczna (w związku z koniecznością wykonania projektów), dyskusja, praca ze źródłami (tradycyjnymi i cyfrowymi).
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach i zrealizowanie zleconych zadań oraz projektów.
Akademicka społeczność informacyjna. Na przykładzie środowiska akademickiego [....], red. L. Haber, Kraków 2005.
Bylina B., Bylina J., Mycka J., Podstawy Technologii informacyjnej i informatyki w przykładach i zadaniach, Lublin 2007.
Castells M, Galaktyka internetu. Refleksje nad internetem, biznesem i społeczeństwem, Poznań 2003.
Informacja – dobra lub zła nowina, red. A. Szewczyk, Szczecin 2004.
Nicholas D., Ocena potrzeb informacyjnych w dobie Internetu, Warszawa 2001.
Polskie doświadczenia w kształtowaniu społeczeństwa informacyjnego, red. L. Haber, Kraków 2002.
Społeczeństwo informacyjne. Wizja czy rzeczywistość?, red. L. Haber, Kraków 2004.
Sztyber R., Internet — źródło wiedzy czy niewiedzy? Na marginesie „Bogurodzicy” w cyberprzestrzeni, [w:] Edukacja literacka wobec przemian cywilizacyjnych i kulturowych, red. M. Sinica i L. Jazownik, Zielona Góra 2008.
Danowski B., Komputer PC. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice 2006.
Sokół M., Rajca P., Internet. Ilustrowany przewodnik, Gliwice 2007.
Sztyber R., Z zagadnień edytorstwa elektronicznego, [w:] Prace Edytorskie, red. S. Kufel i K. Grabias-Banaszewska, t. 1, Zielona Góra 2009, s. 37-44.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności broker informacji.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 15-05-2021 17:34)