SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wprowadzenie do studiów wyższych/życie kulturalne miasta i regionu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wprowadzenie do studiów wyższych/życie kulturalne miasta i regionu
Kod przedmiotu 11.9--FiPlP-WDSW/ŻkmIr-S20
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Literatura popularna i kreacje światów gier
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Tomasz Ratajczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Ogólne wprowadzenie do studiów wyższych oraz zaznajomienie studentów z ofertą kulturalną miasta i regionu.

Wymagania wstępne

brak

Zakres tematyczny

Specyfika studiów licencjackich na kierunku literatura popularna i kreacje światów gier w ramach zintegrowanych studiów polonistycznych (koncepcja i program studiów) oraz organizacja kształcenia na Uniwersytecie Zielonogórskim i Wydziale Humanistycznym (zasady wyboru specjalności; formy zaliczania przedmiotów w obrębie danego kierunku; zasady punktacji ECTS; regulamin studiów); organizacja Uniwersytetu Zielonogórskiego, Wydziału Humanistycznego i Instytutu Filologii Polskiej; zapoznanie z Biblioteką Uniwersytecką; programy krajowej i międzynarodowej wymiany studentów (Erasmus, MOST i inne); pomoc materialna, koła naukowe i organizacja życia studenckiego (tu m.in. samorząd studencki) na Uniwersytecie Zielonogórskim. Zielona Góra - miasto, instytucje kultury, kalendarz imprez kulturalnych; udział studentów przynajmniej w trzech wydarzeniach kulturalnych (wyjścia grupowe na spektakl teatralny, koncert symfoniczny itd. potwierdzone przedłożeniem biletów wstępu). Kolejny blok zajęć dotyczy problematyki z zakresu własności intelektualnej i zasad jej poszanowania oraz rzetelności w praktyce badawczej.

Metody kształcenia

Wykład informacyjny i konwersatoryjny, metoda działalności praktycznej (indywidualnej i grupowej), dyskusja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Obecność i aktywny udział w zajęciach (przygotowanie prezentacji w Power Poincie), udział w zaplanowanych wyjściach grupowych na spektakl teatralny, koncert symfoniczny itd.

Literatura podstawowa

Antczak M., Nowacka A., Przypisy, powołania, bibliografia załącznikowa, Warszawa 2009.

Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, Kraków 2000.

Ustawa z dnia 30 sierpnia 2018 r. "Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce" (Dz.U. 2018 poz. 1668). Dostępne w Internecie: https://www.uz.zgora.pl/ap/docs/Prawo_o_szkolnictwie_wyzszym_Dz.U_nr_478.pdf [data dostępu: 28.04.2021].

Wybrane uczelniane akty prawne i inne materiały internetowe (wg bieżących potrzeb).

Literatura uzupełniająca

  1. Kraśniewski A., Jak przygotowywać programy kształcenia zgodnie z wymaganiami Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego?, Warszawa 2011.
  2. Rzetelność w badaniach naukowych oraz poszanowanie własności intelektualnej, Warszawa 2012 [online]. Dostępne w Internecie: http://ptir.org/wp-content/uploads/2019/08/rzetelnosc_w_badaniach_naukowych_oraz_poszanowanie_wlasnosci_intelektualnej.pdf [data dostępu: 28.04.2021].

Uwagi

brak


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 14-05-2021 10:58)