SylabUZ

Generate PDF for this page

Introduction of Higher Education/Cultural Life in the City and Region - course description

General information
Course name Introduction of Higher Education/Cultural Life in the City and Region
Course ID 11.9--FiPlP-WDSW/ŻkmIr-S20
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Popular literature and world creation in games
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Tomasz Ratajczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Ogólne wprowadzenie do studiów wyższych oraz zaznajomienie studentów z ofertą kulturalną miasta i regionu.

Prerequisites

brak

Scope

Specyfika studiów licencjackich na kierunku literatura popularna i kreacje światów gier w ramach zintegrowanych studiów polonistycznych (koncepcja i program studiów) oraz organizacja kształcenia na Uniwersytecie Zielonogórskim i Wydziale Humanistycznym (zasady wyboru specjalności; formy zaliczania przedmiotów w obrębie danego kierunku; zasady punktacji ECTS; regulamin studiów); organizacja Uniwersytetu Zielonogórskiego, Wydziału Humanistycznego i Instytutu Filologii Polskiej; zapoznanie z Biblioteką Uniwersytecką; programy krajowej i międzynarodowej wymiany studentów (Erasmus, MOST i inne); pomoc materialna, koła naukowe i organizacja życia studenckiego (tu m.in. samorząd studencki) na Uniwersytecie Zielonogórskim. Zielona Góra - miasto, instytucje kultury, kalendarz imprez kulturalnych; udział studentów przynajmniej w trzech wydarzeniach kulturalnych (wyjścia grupowe na spektakl teatralny, koncert symfoniczny itd. potwierdzone przedłożeniem biletów wstępu). Kolejny blok zajęć dotyczy problematyki z zakresu własności intelektualnej i zasad jej poszanowania oraz rzetelności w praktyce badawczej.

Teaching methods

Wykład informacyjny i konwersatoryjny, metoda działalności praktycznej (indywidualnej i grupowej), dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Obecność i aktywny udział w zajęciach (przygotowanie prezentacji w Power Poincie), udział w zaplanowanych wyjściach grupowych na spektakl teatralny, koncert symfoniczny itd.

Recommended reading

Antczak M., Nowacka A., Przypisy, powołania, bibliografia załącznikowa, Warszawa 2009.

Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, Kraków 2000.

Ustawa z dnia 30 sierpnia 2018 r. "Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce" (Dz.U. 2018 poz. 1668). Dostępne w Internecie: https://www.uz.zgora.pl/ap/docs/Prawo_o_szkolnictwie_wyzszym_Dz.U_nr_478.pdf [data dostępu: 28.04.2021].

Wybrane uczelniane akty prawne i inne materiały internetowe (wg bieżących potrzeb).

Further reading

  1. Kraśniewski A., Jak przygotowywać programy kształcenia zgodnie z wymaganiami Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego?, Warszawa 2011.
  2. Rzetelność w badaniach naukowych oraz poszanowanie własności intelektualnej, Warszawa 2012 [online]. Dostępne w Internecie: http://ptir.org/wp-content/uploads/2019/08/rzetelnosc_w_badaniach_naukowych_oraz_poszanowanie_wlasnosci_intelektualnej.pdf [data dostępu: 28.04.2021].

Notes

brak


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 14-05-2021 10:58)