SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Techniki pisania scenariuszy/ tekst literacki jako podstawa scenariuszopisania |
Kod przedmiotu | 09.2-WH-LPKSGP-tps-S20 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Literatura popularna i kreacje światów gier |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Podstawowym celem przedmiotu jest przedstawienie i omówienie struktury scenariusza filmowego oraz zaznajomienie Studentów z podstawami pisania dla kina i telewizji. Dzięki zadaniom praktycznym uczestnik zajęć, zapozna się ze specyfiką pracy scenarzysty, pozna jej kolejne etapy oraz nabędzie nowe umiejętności (min. obsługa programu do scenopisarstwa, konstrukcja sceny, budowanie nagłówków, formatowanie scenariusza). Zadanie cząstkowe będą prezentowane na forum grupy, co pozwoli na konstruktywną ocenę i wyciąganie wniosków do dalszej pracy.
brak
dyskusja
praca koncepcyjna i problemowa
praca w grupie
praca z wykorzystaniem programu Final Draft.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
aktywny udział w zajęciach (dyskusja)
wykonanie zadań i ćwiczeń cząstkowych
Auckland W., Reżyseria Steven Spielberg. Warsztat filmowy we współczesnym Hollywood, tłum. T. Szafrański, Warszawa 2011.
Block B., Opowiadanie obrazem. Tworzenie struktury wizualnej w filmie, TV i mediach cyfrowych, tłum. M. Kuczbajska, Warszawa 2009.
Fresham R. G., Jak napisać scenariusz, tłum. P. Wawrzyszko, Kraków 1998.
Mercado G., Okiem filmowca. Nauka i łamanie zasad filmowej kompozycji, tłum. R. Mączyński, Warszawa 2011.
Russin R. U, Downs W., Jak napisać scenariusz filmowy, tłum. E. Spirydowicz, Warszawa 2005.
Schabenbeck M., Format scenariusza filmowego, tłum. A. K. Drozdowska, Warszawa 2008.
Seger L., Doskonalenie dobrego scenariusza, tłum. K. Długosz, Warszawa 2012.
Seger L., Tworzenie niezapomnianych postaci, Warszawa 2016.
Bocian R., Zabłocki M. J., Angielsko-polski słownik terminologii filmowej, Warszawa 2008.
Campbell J., Potęga mitu, tłum. I. Kania, Kraków 2009.
Dąbal W., Andrejew P., Kompendium terminologii filmowej, Warszawa 2005.
Sartori G., Homo videns. Telewizja i post-myślenie, tłum. J. Uszyński, Warszawa 2008.
brak
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 15-05-2021 17:01)