SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Quality of life and quality of school education - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Quality of life and quality of school education
Kod przedmiotu 0110-WP-PED-QLQE
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek WNS - oferta ERASMUS / Pedagogika
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Magdalena Zapotoczna
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of course is: 1) to acquaint students with the basic knowledge on the quality of life and quality of school education and their interrelations; 2) to suggest ideas to create a concept of child-friendly schools.

Wymagania wstępne

Basic knowledge from the subject Introduction to Pedagogy

Zakres tematyczny

  1. Quality of education vs. quality in education- define attempt.
  2. Subjective and objective indicators of quality of life.
  3. Pupils-centered learning.
  4. School culture and school quality.
  5. Hidden curriculum and open curriculum.
  6. Improving the quality of school education in relation to teachers, curriculum and school management.
  7. Effective schools models and examples of alternative education.
  8. Achieving quality education.

Metody kształcenia

Discussion, problem methods, project

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The requirement to pass is active participation in class discussions (25% of general grade), description a report/ presentation/ poster selected from the area of quality of life and quality of school education (50%), individual/ group preparation of an essay or preparation of a portfolio (25%).

Literatura podstawowa

  1. D. Tuohy, The inner world of teaching, Taylor&Francis, Philadelphia 2005.
  2. Equity and Quality in Education: Supporting Disadvantaged Students and Schools, OECD 2012.
  3. J. Scheerens, The quality of education at the beginning of the 21st century, [in:] Paper commissioned for the EFA Global Monitoring Report 2005.
  4. Learning. The Treasure Within. Report to UNESCO of the International Commission on Education for the Twenty-first Century, J. Delors at all. (Eds.), Unesco Publishing, Paris 1996.
  5. Measuring Educational Quality by Means of Indicators [in:] Perspectives on Educational Quality. H. Luyten, J. Scheerens, J. van Ravens (Eds.), Springer, Dordrecht, Heidelberg, London, New York 2011. 
  6. Quality of life in Europe. First European Quality of Life Survey 2003, Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg 2004.
  7. School Quality and Culture, I. Nowosad (Ed.), International Forum for Education no. 7, Adam Marszałek, Toruń 2014.

Literatura uzupełniająca

Uwagi

Language of instruction: English or German

*The subject can be run every semester, in case there is not enough persons to make a group there will be individual class run during instructor hours.


Zmodyfikowane przez dr Magdalena Pokrzyńska (ostatnia modyfikacja: 15-04-2021 19:19)