SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Edukacja historyczna |
Kod przedmiotu | 08.3-WH-HD-EH- 17 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Historia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | Analityk informacji, Historia w praktyce społecznej |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zdobycie umiejętności planowania działań wspierających pracę szkoły i nauczycieli w tym działań dydaktycznych w oparciu o nowoczesne rozwiązania metodyczne, doskonalenie umiejętności przygotowania scenariusza lekcji muzealnej i projektowania zajęć zgodnych z Podstawą Programową Historii dla wszystkich typów szkół oraz uwzględnieniem tematów dotyczących historii lokalnej i regionalnej;
brak
1) Edukacja historyczna - podstawowe pojęcia; 2) Stereotypy w edukacji historycznej 3) Uczenie historii przez zabawę 4) Turystyka historyczna. 5) Historia w przestrzeni publicznej 6) Eventy historyczne 7) Teksty kultury w edukacji historycznej 8) Regionalizm w nauczaniu historii 9) Projektowanie zajęć regionalnych zgodnie z PP 10) Lekcja muzealna i archiwalna 11) Wycieczka – jej funkcje i przygotowanie 12) Wycieczka - Zielona Góra - zabytki, świadkowie wydarzeń;
Rozmowa nauczająca, dyskusja, praca w grupach,zajęcia terenowe, prezentacja multimedialna, metoda projektów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
- przygotowanie scenariusza lekcji muzealnej wraz z prostym przewodnikiem po wystawie, obiekcie lub ekspozycji w wersji elektronicznej w odniesieniu do konkretnej placówki muzealnej i jej ekspozycji z uwzględnieniem typu szkoły i uzyskanie pozytywnej oceny scenariusza (2 pkt.);
- przedstawienie projektu zajęć zgodnie z Podstawą Programową Historii dla wszystkich typów szkół oraz uwzględnieniem tematów dotyczących historii lokalnej i uzyskanie pozytywnej oceny projektu (2 pkt.)
- uzyskanie uzyskanie minimum 4 pkt. za aktywność na zajęciach, która polega na udziale w dyskusji i zajęciach terenowych (wycieczka po Zielonej Górze) .
W przypadku negatywnej oceny pracy studenta, nie przyznaje się punktów. W przypadku braku aktywności, student zobowiązany jest uzyskać te punkty w ramach sprawdzianu. Ocena końcowa: 6 pkt. – dostateczny; 7 pkt. – dostateczny plus; 8 pkt. – dobry; 9 pkt. – dobry plus; 10 pkt. – bardzo dobry
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki, Dz.U. 2018 poz. 1055 http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU2018000105
brak
Zmodyfikowane przez dr hab. Marceli Tureczek, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-04-2021 23:22)