SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Analiza biznesowa |
Kod przedmiotu | 08.3-WH-HistD-AB-S20 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Historia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | Analityk informacji |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z metodami analitycznymi występującymi w biznesie oraz ich implementacja do innych dziedzin. Student poznaje narzędzia analityczne, rozumie potrzebę ich stosowania oraz potrafi dobierać narzędzia analityczne do danego typu problemu. Ponadto rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i systematyczności w posługiwaniu się pakietami analitycznymi w ciągle zmieniającym się otoczeniu oraz ciągłemu rozwoju metod i technik analizy.
Wprowadzenie do metod analitycznych. Opóźnianie zmiennych w czasie. Grupowanie obiektów ze względu na kilka cech. Pojemność rynku i udziały rynkowe. Elementy prognozowania.
Tworzenie modeli i wykorzystywanie technik analitycznych w oparciu o wybrane pakiety statystyczne. Realizowanie zadań z pomocą prowadzącego, zadania dodatkowe, praca w grupach, tworzenie własnych modeli przez studentów w oparciu o pakiety statystyczne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenie jest aktywne uczestnictwo na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z projektu analitycznego.
M. Gruszczyński, T. Kuszewski, M. Podgórska, Ekonometria i badania operacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015.
M. Sobczyk, Statystyka, PWN, Warszawa 2012.
B. Radzikowska, Metody prognozowania. Zbiór zadań. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu 2009.
J. Surma, Business Intelligence: systemy wspomagania decyzji biznesowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011.
M. Rabiej, Analizy statystyczne z programami Statistica i Excel. Gliwice, Wydawnictwo Helion, 2018.
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. inż. Piotr Kułyk (ostatnia modyfikacja: 27-04-2021 14:48)