SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Konstruowanie i ewaluacja indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSEW-KEIP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna - edukacja włączająca |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 15 (w tym jako e-learning) |
1 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z istotą i zasadami tworzenia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET). Ukształtowanie umiejętności tworzenia IPET. Ugruntowanie
postawy aktywności i sumienności.
Podstawy pedagogiki specjalnej. Umiejętności metodyczne w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnością.
1) Podstawy prawne tworzenia programów. 2) Wielospecjalistyczna diagnoza i ocena potrzeb – jako podstawa pomocy uczniowi. 3) Tworzenie IPET-u – zasady. 4) Formy
dokumentacji. 5) Współpraca w tworzeniu i realizacji IPET-u. 6) Ewaluacja IPET-u.
Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda działań praktycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Średnia ocen z: 1) Kolokwium – pozytywna ocena, po uzyskaniu 60% poprawnych odpowiedzi. 2) Projekt IPET. 3) Aktywny udział w zajęciach.
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z ćwiczeń.
1. Cabaj R., Diagnoza nauczycielska: narzędzia pomiaru pedagogicznego, Gdynia 2012.
2. Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna: podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006.
3. Jas M., Jarosińska M., Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży: ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, Warszawa 2010.
4. Głodkowska J., Poznanie ucznia szkoły specjalnej, Warszawa 1999.
5. Głodkowska J. (red.), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne,
Warszawa 2011.
6. Głodkowska J. (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Warszawa 2010.
1. Akty prawne dotyczące organizowania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole oraz kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością.
2. Leśniewska K., Puchała E., Zaremba L. Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży. Praca zespołu nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów
prowadzących zajęcia z uczniem w przedszkolach, szkołach i placówkach. Warszawa 2011.
3. Hajnicz W., Konieczna A. (red.), Diagnozowanie kompetencji dzieci w procesie edukacyjnym, Warszawa 2013.
Zmodyfikowane przez dr Regina Korzeniowska (ostatnia modyfikacja: 30-04-2021 23:01)