SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wybrane zagadnienia filozofii niemieckiej |
Kod przedmiotu | 08.1-WH-FGP-ZFN-K-S14_pNadGenG9X68 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Głównymi celami przedmiotu są: 1) Uzupełnienie i usystematyzowanie pozyskanej do tej pory wiedzy studentów z zakresu filozofii niemieckiej, 2) rozbudowanie kompetencji w zakresie języka niemieckiego, 3) rozwój umiejętności rozumienia i wypowiadania się na tematy szersze, stanowiące fundament filozofii, jak natura świata i człowieka, 4) rozwijanie umiejętności samodzielnego myślenia i głębszej analizy problemów.
Znajomość języka niemieckiego co najmniej na poziomie B2
Praca na zajęciach i poza nimi odbywa się na bazie dokonanego przez nauczyciela wyboru niemieckojęzycznych tekstów lub ich fragmentów, których autorami są szeroko pojęci myśliciele należący do obszaru kultury krajów niemieckiego obszaru językowego. Teksty obejmują materiał kilku okresów i są tak dobrane, aby poruszać ważne problemy lub dotyczyć kluczowych kategorii filozofii niemieckiej. Integracja wiedzy i umiejętności zdobytych na innych zajęciach, jak historia literatury niemieckiej, historia krajów niemieckojęzycznych, realioznawstwo i in., umożliwia lepsze zrozumienie poszczególnych etapów rozwoju kultury niemieckiej i kultury Europy. Analiza tekstów oraz dyskusja nad nimi umożliwia nie tylko rozszerzenie słownictwa, ale w szerszym sensie rozwój umiejętności posługiwania się językiem niemieckim.
Dyskusja, klasyczna metoda problemowa, analiza i interpretacja tekstu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywna, merytoryczna postawa na zajęciach polegająca na dobrym terminowym przygotowaniu tekstów, prezentacji własnych opinii i udziale w dyskusjach. W razie trudności z wystawieniem oceny (np. przy ograniczonym udziale w dyskusjach) konieczne może być kolokwium sprawdzające znajomość tekstów.
Ustalany dla poszczególnych grup wybór krótkich tekstów myślicieli języka niemieckiego.
Zmodyfikowane przez dr Piotr Krycki (ostatnia modyfikacja: 19-04-2021 14:54)