SylabUZ

Generate PDF for this page

Information and Digital Competences in the Work of a German Teacher - course description

General information
Course name Information and Digital Competences in the Work of a German Teacher
Course ID 15.9-WH-FGP-KCG
Faculty Faculty of Humanities
Field of study German philology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language german
Author of syllabus
  • dr Piotr Krycki
  • dr Marek Dolatowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Przedmiot ma na celu zorientowanie studenta w możliwościach dostępnych aplikacji komputerowych, co jest normą w kontekście współczesnych przemian cywilizacyjnych i kulturowych. Zajęcia pomyślano tak, by poprzez wykonanie serii konkretnych i precyzyjnie zdefiniowanych zadań: a) uświadomić potencjał instrumentów elektronicznych, b) wyrobić umiejętność korzystania z ich rozmaitych funkcji, c) zaprezentować paletę ewentualnych zastosowań cyfrowego przetwarzania danych. Na zajęciach kładzie się akcent na praktyczność umiejętności, z których może skorzystać student oraz absolwent właściwie każdego kierunku. Pozyskana w ten sposób wiedza i kompetencje okażą się przydatne nie tylko na studiach, m.in. w trakcie pisania prac dyplomowych, ale również podczas realizacji obowiązków zawodowych – na stanowisku urzędniczym, w redakcji, w szkole, w pracy tłumacza itp. Dodatkowo część zadań tworzona będzie w języku niemieckim, co na ma celu pracę nad praktycznym użyciem języka i poszerzeniem słownictwa ogólnego i branżowego w zależności od wybranej tematyki.

Prerequisites

Podstawowa znajomość obsługi komputera i jego aplikacji.

Scope

  • Programy komputerowe i ich funkcje, możliwości (w szczególności edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny, program do prezentacji multimedialnych, edytor obróbki dźwięku).
  • Komputer jako narzędzie pomocne w uczeniu się i nauczaniu języka obcego.
  • Komputer i Internet jako narzędzia pomocne w tłumaczeniu i pracy naukowej.
  • Korzystanie z internetowych baz danych (np. czasopism naukowych).

Teaching methods

Metoda wykładowa, poglądowa, obserwacji, metoda działań praktycznych (w wymiarze indywidualnym poprzez realizację cyklu zadań), heureza (pokonywanie barier i ograniczeń programowych w toku debat i wspólnego namysłu).

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykonanie wskazanych do zrealizowania zadań (z wykorzystaniem technik cyfrowych), zarówno w ramach pracy na zajęciach, jak i pracy w domu. Zaliczenie z oceną na podstawie: ocena przygotowania zadań (75% oceny), ocena poprawności językowej zadań w języku niemieckim (25% oceny).

Recommended reading

  1. Bradbury, A. (2004): Jak zorganizować prezentację. Tłumaczenie: T. Rzychoń. Gliwice: OnePress Quick.
  2. Bylina, B. / Bylina, J. / Mycka, J. (2007): Podstawy Technologii informacyjnej i informatyki w przykładach i zadaniach. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
  3. Danowski, B. (2006): Komputer PC. Ćwiczenia praktyczne. Gliwice: Helion.
  4. Gajek, E. (2002): Komputery w nauczaniu języków obcych. Warszawa: PWN.
  5. Kopertowska, M. (2004): Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych ECDL. Moduł 2: „Użytkowanie komputerów”. Warszawa: PWN.
  6. Kopertowska, M. (2004): Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych ECDL. Moduł 3: „Przetwarzanie tekstów”. Warszawa: PWN.
  7. Sokół, M. / Rajca, P.: Internet. Ilustrowany przewodnik. Gliwice: Helion.

Further reading

Materiały online oraz inne każdorazowo ustalane przez prowadzącego.

Notes

Brak.


Modified by dr Marek Dolatowski (last modification: 22-04-2021 20:36)