SylabUZ

Generate PDF for this page

Pedagogical workshops integrated with the implementation of internships - course description

General information
Course name Pedagogical workshops integrated with the implementation of internships
Course ID 08.3-WH-HistP-WPZZPPed-S20
Faculty Faculty of Humanities
Field of study history
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Available in specialities Teaching
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z metodami wychowawczymi, problemami współczesnej młodzieży, przedstawienie specyficznych trudności w uczeniu się i ich wpływu na funkcjonowanie ucznia na lekcji wychowania fizycznego. Przedstawienie obszarów pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniom w szkołach ponadpodstawowych, Ukazanie studentom sposobów wspomagania uczniów w wyborze ścieżki kształcenia oraz przygotowanie ich do edukacji całożyciowej. 

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki i psychologii. 

Scope

  1. Wychowanie w klasie szkolnej - metody wychowania wykorzystywane przez wychowawców w celu budowania zespołu klasowego
  2. Specyficzne trudności w uczeniu się a funkcjonowanie ucznia na lekcji wychowania fizycznego.
  3. Obszary pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniom w szkołach ponadpodstawowych
  4. Problemy współczesnej młodzieży 
  5. Wspieranie ścieżki własnego rozwoju - coaching edukacyjny 
  6. Pomoc uczniom imigrantów 

Teaching methods

metody aktywizujace

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach

Recommended reading

  1. Arends R. J., Uczymy się nauczać, tłum. K. Kruszewski, WSiP, Warszawa1994.
  2. Bochno E., Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 2004.
  3. Bruner J., Kultura edukacji, przekł. T. Brzostowska-Tereszkiewicz, Wydawnictwo Universitas, Kraków: 2006.
  4. Dudzikowa M., Mit o szkole jako miejscu wszechstronnego rozwoju, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 2001.
  5. Dudzikowa M., Wawrzyniak-Beszterda R. (red.), Doświadczenia szkolne pierwszego rocznika reformy, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 2010.
  6. Elsner D., Szkoła jako ucząca się organizacja. Szansa dla ambitnych, MENTOR, Chorzów 2003.
  7. Rylke H., Klimowicz G., Szkoła dla ucznia - jak uczyć życia z ludźmi, WSiP, Warszawa 1992.
  8. K. Konarzewski, K. Kruszewski (red.), Sztuka nauczania, t. 1-2, , PWN, Warszawa 2002.
  9. Śliwerski B., Klinika szkolnej demokracji, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 1996.
  10. Śliwerski B., Problemy współczesnej edukacji. Dekonstrukcja polityki oświatowej III RP, PWN, Warszawa 2009.
  11. Tuohy D., Dusza szkoły, przeł. K. Kruszewski, PWN, Warszawa 2002.

Further reading

Notes


Modified by dr hab. Marceli Tureczek, prof. UZ (last modification: 27-04-2021 22:50)