SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztaty dydaktyczne zintegrowane z realizacją praktyk |
Kod przedmiotu | 08.3-WH-HistP-WDZZRP- 20 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Historia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Nauczycielska |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem realizacji przedmiotu jest:
Brak
1) sposoby organizowania sytuacji edukacyjnych podczas zajęć lekcyjnych; 2) zastosowanie różnych metod i technik uczenia się, 3) indywidualizacja pracy na lekcji. Praca z uczniem z SPE, 4) doskonalenie sprawności w planowaniu, organizowaniu i prowadzeniu lekcji (przygotowanie konspektu, scenariusza lekcji), 5) wykorzystywanie dokumentów szkolnych w codziennej praktyce edukacyjnej (statut, program wychowawczo-profilaktyczny, plan pracy szkoły, Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania , Przedmiotowe Zasady Oceniania; 6) wykorzystanie TI w pracy nauczyciela historii w pracy stacjonarnej i zdalnej 7) analiza i interpretacja zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych 8) ocena przebiegu prowadzonych lekcji oraz realizacji zamierzonych celów.
dyskusja, praca pod kierunkiem, praca w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
uzyskanie 5 punktów za aktywność na zajęciach polegającą na udziale w rozmowie nauczającej (ocenie podlegać będzie prezentacja informacji, zajęcie konkretnego stanowiska wobec omawianych problemów, punktowanie w zakresie: 0-1 pkt)
opracowanie projektu:
1. Bieniek M., Dydaktyka historii. Wybrane zagadnienia, Olsztyn 2007.
2. Chorąży E., Konieczka-Śliwińska D., Roszak S., Edukacja historyczna w szkole. Teoria i praktyka, Warszawa 2008.
brak
Zmodyfikowane przez dr Małgorzata Szymczak (ostatnia modyfikacja: 10-05-2021 00:33)