SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kultura krajów hiszpańskojęzycznych |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-FRMP-KH-Ć-S14_genI3V0Q |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia francuska z drugim językiem romańskim |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | hiszpański |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Poszerzenie wiadomości na temat kultury krajów hiszpańskiego obszaru językowego. Zapoznanie się z przejawami współczesnego życia społecznego i kulturalnego Hiszpanii. Nabycie specyficznych kompetencji językowych w zakresie kultury krajów języka hiszpańskiego. Nabycie umiejętności korzystania z hiszpańskojęzycznych źródeł informacji i dokumentów autentycznych.
Poziom znajomości języka hiszpańskiego co najmniej B1.
Rys historyczny :początki państwa hiszpańskiego, Hiszpania jako potęga światowa, Hiszpania XVIII
i XIX w., Hiszpania współczesna.
Hiszpania dzisiejsza : społeczeństwo, edukacja, komunikacja, środki transportu, turystyka, sztuka, kino. Specjalności kulinarne różnych regionów Hiszpanii. Problemy natury ekonomicznej i demograficznej. Studiowanie, stypendia, uniwersytety. Miejsce i języka hiszpańskiego we współczesnym świecie. Wielojęzyczność i wielokulturowość. Współczesne życie kulturalne: film, sztuka, piosenka, taniec. Wybitne postacie historii i kultury. Style życia i zwyczaje. Emblematyczne miejsca.
Wstęp do Ameryki Łacińskiej: od kolonizacji hiszpańskiej do niepodległości, Ameryka Łacińska dzisiaj. Życie codzienne, święta i tradycje, zabytki kultury światowej w wybranych krajach Ameryki Południowej (Meksyk, Peru, Argentyna, Gwatemala, Boliwia, Chile, Ekwador). Arcydzieła architektury wpisane do rejestru dziedzictwa światowego.
Elementy wykładu konwersatoryjnego, praca indywidualna, praca w grupach, mini-projekt, prezentacja werbalna (exposé) lub multimedialna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie na ocenę na podstawie pisemnego kolokwium na koniec semestru (50% oceny końcowej), jednej pracy projektowej (30 % oceny końcowej) oraz aktywnej obecności na zajęciach (20 % oceny końcowej).
Zmodyfikowane przez dr Witold Kowalski (ostatnia modyfikacja: 29-04-2021 18:48)