SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztaty językowo-komunikacyjne języka francuskiego |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-FRMP-WJKF-S16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia francuska z drugim językiem romańskim |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | francuski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Rozwijanie zintegrowanych sprawności językowych na poziomie A1 i A2. Stymulowanie do twórczej ekspresji ustnej i pisemnej ze szczególnym uwzględnieniem spontanicznych interakcji w różnorodnych sytuacjach życia codziennego. Kształcenie kompetencji leksykalnej i gramatycznej.
Brak
Tworzenie prostych tekstów ustnych i pisemnych w nawiązaniu do dokumentów autentycznych i fabrykowanych (dźwiękowych, pisanych, wizualnych i audio-wizualnych).
Komunikacja ustna : rozumienie ze słuchu prostych tekstów i ćwiczenie krótkich wypowiedzi i reakcji językowych
w sytuacjach typowych kontaktów interpersonalnych, np. nawiązywanie kontaktu, przedstawianie siebie lub innej osoby, umawianie się na spotkanie, proponowanie wspólnego spędzenia wolnego czasu, zaproszenie na imprezę urodzinową lub imieninową, akceptacja propozycji lub odmowa, składanie życzeń. Umiejętność wyrażania własnych emocji i stanu psychofizycznego (np. zadowolenia, niezadowolenia, smutku, radości, dobrego lub złego samopoczucia), a także osobistych preferencji i opinii na dany temat.
Komunikacja pisemna: rozumienie krótkiego tekstu pisanego i pisanie. Praca z prostym tekstem autentycznym (medialnym, literackim, epistolarnym). Rozumienie ogłoszeń prasowych i odpowiedzi na nie. Redagowanie tekstów z zakresu prostej korespondencji prywatnej (życzenia, pozdrowienia z podróży lub wakacji, sms-y, e-maile). Słownictwo w tym zakresie. Elementy kreatywnego pisania (warsztaty poetyckie).
Techniki rozumienia tekstu słuchanego i pisanego (globalne i szczegółowe), techniki dramaturgiczne (prezentacja pantomimiczna, technika ról, ćw. symulacyjne), techniki pracy grupowej, proste techniki twórczego pisania, np. à la manière de.., jeux de petits papiers, cadavre exquis, mariage chinois etc., gry i zabawy komunikacyjne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie na ocenę na podstawie aktywnej obecności na zajęciach (wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego), zadań domowych oraz rezultatów 2 sprawdzianów wiedzy i umiejętności.
Na ocenę składają się wyniki osiągnięte ze sprawdzianów (50%) oraz kontroli bieżącej (50%).
Zmodyfikowane przez dr Witold Kowalski (ostatnia modyfikacja: 29-04-2021 18:48)