SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przedmiot do wyboru: Francuski przez piosenkę |
Kod przedmiotu | 08.9-WH-FRMP-JFP-S18 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia francuska z drugim językiem romańskim |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | francuski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie szerokiego spektrum wykonawców piosenki francuskojęzycznej z opanowaniem słownictwa z dziedziny twórczości muzycznej oraz poszerzenie leksykalnej kompetencji językowej na bazie tekstów piosenek.
Uzyskanie wszelkich zaliczeń z piątego semestru studiów z opanowaniem języka francuskiego, na poziomie co najmniej B1.
Wiedza dotycząca zarówno twórców jak i twórczości różnych artystów reprezentujących muzyczny rynek Francji i krajów francuskiego obszaru językowego od narodzin środków rejestracji dźwięku, po czasy współczesne :
· Ewolucja twórczości muzycznej na przełomie wieków ze szczególnym uwzględnieniem powstania rynku muzycznego /twórczość kabaretowa, wynalazek radia oraz rejestratorów dźwięku/.
· Narodziny powojennej piosenki francuskiej /Edith Piaf, Charles Trenet, Maurice Chevalier, Gilbert Bécaud/.
· Gatunki twórczości piosenkarskiej oraz ich ewolucja związana z postępem techniki instrumentalnej, producenckiej i nagraniowej.
· Specyfika zapotrzebowania rynku muzycznego i podążające za nim trendy /muzyka metalowa, punkowa, techno, rap, zespoły off-owe i DJ-e .
· Interpretacja leksykalna wybranych piosenek będących reprezentatywnymi dla poszczególnych gatunków .
· Najznamienitsze postaci francuskiej piosenki poetyckiej /G. Brassens, J. Brel, F. Cabrel, M. le Forestier, Renaud i inni/.
· Dzisiejsza pozycja piosenki francuskiej na globalnym rynku muzycznym.
Prezentacja znaczących pozycji francuskiej twórczości rynku muzycznego, interpretacja zawartości utworów oraz dyskusja na ich temat, ćwiczenia ustne i pisemne, aktywizacja w trakcie zajęć praktycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Uczestnictwo oraz aktywność na zajęciach wraz z zaliczeniem podsumowującego sprawdzianu pisemnego z treści przedmiotu.
1. RENAUD - « Le Temps des noyaux », Édtions Seuil (1988).
2. Źródła internetowe, prasa, zbiory własne prowadzącego zajęcia.
1. MERMET Gérard – « Francoscopie 2012 », Larousse (2013).
2. Internet, prasa, wkładki do płyt kompaktowych.
Zmodyfikowane przez dr Witold Kowalski (ostatnia modyfikacja: 29-04-2021 18:48)