SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przedmiot społeczny: Podstawy public relations |
Kod przedmiotu | 15.3--FilolP-PSPR-S20 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia francuska z drugim językiem romańskim |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie się z najważniejszymi zagadnieniami public relations. Poznanie środków i technik kontaktu z mediami. Umiejętność analizy formy i treści przekazów PR. Umiejętność przygotowania studenta do efektywnego wykorzystania wiedzy w zakresie organizowania działań PR. Próba tworzenia własnego planu PR firmy, a także przygotowania własnej wypowiedzi PR tekstowej (np. do celów prasowych lub internetowych) oraz wideo przeznaczonej dla mediów. Przygotowanie studenta do czynnego i twórczego reprezentowania instytucji w mediach.
Brak.
Na zajęciach zostaną zaprezentowane rozmaite definicje public relations oraz cele i relacje z otoczeniem. Studenci poznają psychologiczne aspekty wywierania wpływu na otoczenie i uwarunkowania prawno-zwyczajowe i etyczne PR. Omówione zostaną wykorzystywane modele komunikowania, stosowane techniki i strategie działań w PR. Tematyka zajęć zostanie poświęcona także technikom i środkom tworzenia wizerunku firmy, współpracy z mediami. Studenci będą kreować swój program PR dla wybranej firmy oraz przygotowywać wypowiedź dla mediów. Tematyka zajęć dotyczyć będzie także lobbingu, PR-u w Internecie oraz postępowania przedsiębiorstw i instytucji w sytuacji kryzysowej. Ostatnia część zajęć jest przeznaczona na PR w różnych zakresach działalności, np. instytucjach użyteczności publicznej (szkołach, szpitalach, samorządach terytorialnych), polityce, turystyce czy małych przedsiębiorstwach.
Wykład konwersatoryjny, dyskusja, analiza tekstu źródłowego, analiza materiałów wideo, analiza przypadku.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność na zajęciach, przygotowanie trzech prac zaliczeniowych, w tym programu kampanii PR, newslettera lub oświadczenia do prasy oraz nagrania wideo jako wypowiedzi rzecznika prasowego.
Zmodyfikowane przez dr Witold Kowalski (ostatnia modyfikacja: 29-04-2021 18:48)