SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium monograficzne IID - Positive Psychology - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium monograficzne IID - Positive Psychology
Kod przedmiotu 14.4--PSChM-SMPoPs2d-S21
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Psychologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 8
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Występuje w specjalnościach Psychologia edukacyjna i wychowawcza, Psychologia kliniczna, Psychologia pracy, organizacji i zarządzania, Psychologia zdrowia seksualnego
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Łukasz Nikel
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The main objective of this course is to familiarize students with the positive psychology and acquire knowledge and ability to conduct research on the character strengths and positive psychological resources.

Wymagania wstępne

Knowledge of the methodology of psychological research and the basics of statistics.

Zakres tematyczny

The principles of positive psychology, the role of mental well-being, correlates of happiness, measurement of mental well-being and happiness, the role of character strengths in an individual's lifespan, measurement of character stremghts.

Metody kształcenia

Research project, discussion, group work.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The condition to obtain a pass is the fulfilment of the following: completed research project, active participation in the course.

Literatura podstawowa

Gable, S. L., & Haidt, J. (2005). What (and why) is positive psychology?. Review of general psychology, 9(2), 103-110.

Seligman, M. E., & Csikszentmihalyi, M. (2014). Positive psychology: An introduction. In Flow and the foundations of positive psychology (pp. 279-298). Springer, Dordrecht.

Kern, M. L., Waters, L. E., Adler, A., & White, M. A. (2015). A multidimensional approach to measuring well-being in students: Application of the PERMA framework. The journal of positive psychology, 10(3), 262-271.

Stafford, M., Kuh, D. L., Gale, C. R., Mishra, G., & Richards, M. (2016). Parent–child relationships and offspring’s positive mental wellbeing from adolescence to early older age. The journal of positive psychology, 11(3), 326-337.

Krumrei-Mancuso, E. J., Haggard, M. C., LaBouff, J. P., & Rowatt, W. C. (2020). Links between intellectual humility and acquiring knowledge. The Journal of Positive Psychology, 15(2), 155-170.

White, M. A., & Waters, L. E. (2015). A case study of ‘The Good School:’Examples of the use of Peterson’s strengths-based approach with students. The Journal of Positive Psychology, 10(1), 69-76.

Literatura uzupełniająca

Current bibliography during the course.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Góralewska-Słońska (ostatnia modyfikacja: 08-05-2021 07:47)